Po zakończeniu testów państwowych specjalna komisja zdecydowała o rozpoczęciu dostaw modułowych podwozi z napędem hybrydowym Platforma-O dla rosyjskich Sił Zbrojnych. Według wcześniejszych informacji, testy zakończyły się w sierpniu 2018. Pierwsza zamówiona partia to 5 podwozi różnych odmian.
Rodzina podwozi Platforma-O została opracowana przez PAO Kamaz na bazie wcześniejszych konstrukcji tego producenta. Podwozia do testów i początkowej eksploatacji wytwarzane są przez AO Riemdiziel. Programem Platforma-O, który rozpoczął się w 2008, kieruje dyrektor generalny Kamaza, Władisław Połonskij.
Rodzina nowych pojazdów obejmuje podwozia o nośności 25, 50 i 85 ton z napędem 8x8, 12x12 i 16x16, a także ciężkie ciągniki siodłowe 8x8 do transportu sprzętu wojskowego o masie do 165 ton oraz holowania przyczep i samolotów do 400 ton (Kamaz-78508). Każde z kół tych pojazdów jest napędzane niezależnie przez silnik elektryczny. Pozwala to na wyeliminowanie wielu podzespołów, takich jak przekładnie, sprzęgła, wały napędowe i mechanizmy różnicowe, co upraszcza konstrukcję, zmniejsza masę i zwiększa niezawodność. Zawieszenia kół pozwalają na ich obrót o taki sam kąt, co umożliwia poruszanie się podwozia bokiem.
Najważniejszym perspektywicznym przeznaczeniem podwozi rodziny Platforma-O jest przewożenie wyrzutni rakiet balistycznych Topol-M i Jars. Mają w tym zastąpić wieloosiowe podwozia produkowane przez Mińską fabrykę ciągników kołowych (MZKT). Dzięki temu Rosja będzie mogła się uniezależnić w tym ważnym strategicznie zakresie od Białorusi. Proces wymiany ma potrwać około 10 lat.