Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Arktyczne próby seryjnego H160

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 08 marca 2019

Spółka Airbus Helicopters zakończyła próby certyfikacyjne śmigłowca H160 w klimacie arktycznym. Pierwszy seryjny wiropłat tego typu został w tym celu wysłany w lutym do Rovaniemi w Laponii. Podczas badań temperatura powietrza dochodziła do –37°C.

Seryjny H160 podczas niedawnych prób w Laponii / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Głównym celem prób było potwierdzenie osiągów i zdolności do operowania w arktycznych warunkach H160 w konfiguracji seryjnej. We wcześniejszych analogicznych badaniach w Kanadzie wziął udział jeden z prototypów wiropłata.

Próby objęły 13-godzinny przelot z Marignane do Finlandii oraz ponad 20 h lotów i badania naziemne na miejscu. Seryjny H160 operował z bazy Babcock Scandinavian AirAmbulance. Przedsiębiorstwo to eksploatuje śmigłowce H145 do transportu medycznego dla potrzeb FinnHEMS i rządu Wysp Alandzkich. Babcock będzie też pierwszym użytkownikiem seryjnych H160, przeznaczonych m.in. do ratownictwa medycznego.

Były to bardzo owocne próby. Im niższe są temperatury, w których z powodzeniem możemy latać i działać, tym niższe są temperatury, w której nasi klienci mogą wykonywać swoją pracę. Byliśmy bardzo zadowoleni z warunków panujących w Laponii i osiągów H160 – powiedział Bernard Fujarski, dyrektor programu H160 (Oblot seryjnego H160, 2018-12-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.