Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Cessna 172L dla Aeroklubu Krakowskiego

Lotnictwo cywilne, 22 marca 2019

18 marca sekcja samolotowa Aeroklubu Krakowskiego wzbogaciła się o Cessnę 172L, noszącą znaki rejestracyjne SP-KLO. Umowa z Societe Generale w sprawie jego leasingu została podpisana na początku marca br. Wyprodukowany w 1972 samolot, wyposażony w VOR i GPS, wylatał dotychczas 6500 h i był wcześniej eksploatowany m.in. przez Bartolini Air z Łodzi. W Aeroklubie Krakowskim będzie używany głównie do lotów treningowych przez pilotów sekcji samolotowej.

Nowa Cessna 172L będzie używana głównie do lotów treningowych przez pilotów sekcji samolotowej Aeroklubu Krakowskiego / Zdjęcia: Marcin Sigmund

Zakup Cessny 172L otworzy w tym zakresie nowe możliwości, bowiem dotychczas większość samolotów była używana przede wszystkim do szkolenia nowych pilotów, przez co kolejka chętnych do wykonywania lotów treningowych i zwiększenia swego nalotu była bardzo długa. Pierwsze laszowania na Cessnie 172L zaplanowano w sobotę 23 marca na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego w Pobiedniku Wielkim.

Aktualnie w Aeroklubie Krakowskim najprężniej działają sekcje szybowcowa i samolotowa, w wyposażeniu której znajduje się łącznie 7 samolotów: Aeroprakt 22L2 (SP-SZAK), Tecnam P2008 JC (SP-AKR), dwie Cessny 152 (SP-KOK i SP-REL), dzierżawiona Cessna 152 (SP-KCH), używany do holowania szybowców PZL-101 Gawron (SP-CKF) i Cessna 172L (SP-KLO). W aeroklubie można odbyć szkolenie do licencji PPL(A), LAPL(A), UAP(L) i SPL.

Cessna 172 jest najpopularniejszym samolotem turystycznym na świecie. Pierwszy samolot tego typu został oblatany 12 czerwca 1955. W latach 1956 – 1986 i od 1998 wyprodukowano łącznie ponad 44 tys. egzemplarzy w różnych wersjach.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.