US Army Combat Capabilities Development Command (CCDC) Ground Vehicle Systems Center, CCDC Army Research Laboratory i Manufacturing Technology (ManTech) Program opracowały i testują nowy rodzaj pokrycia pojazdów, ograniczającego emisję w podczerwieni – element Ground Vehicle Coating System (GVCS). Według ujawnionych informacji, farba otrzymała kryptonim TALON. W pierwszej kolejności ma być stosowana na czołgach podstawowych M1 Abrams i innych pojazdach opancerzonych. Jej twórcy zapewniają jednak, że będzie mogła pokrywać także inne obiekty wymagające kamuflażu. Farba jest dostępna w różnych kolorach. Jej szara odmiana była już testowana na szybkich łodziach używanych przez jednostki podległe US Special Operations Command.
Współczesne pojazdy generują bardzo dużo ciepła. Wytwarzają je nie tylko silniki, ale także wyposażenie elektroniczne i urządzenia pomocnicze. Wzrost temperatury komponentów pojazdów może być powodowany także tarciem (zawieszenie, gąsienice), a nawet promieniowaniem słonecznym (powierzchnie zewnętrzne). Zwiększa to prawdopodobieństwo wykrycia pojazdu przez nowoczesne systemy rozpoznania i naprowadzenia na cel skutecznego uzbrojenia. Temu mają przeciwdziałać m.in. specjalne pokrycia.
Armia amerykańska w pierwszej kolejności zastosowała nową farbę na czołgach M1 Abrams i Bradley Fighting Vehicles. To one posłużyły do pierwszych testów. Z udostępnionych zdjęć wynika, że powłoką TALON pokryto m.in. prototyp najnowszego wariantu Abramsa – M1A2 System Enhancement Package Version 3 (SEPv3), znany również jako M1A2C.
US Army twierdzi, że nowe pokrycie jest tańsze od dotychczas stosowanego (Chemical Agent Resistant Coating, CARC) o 75%. Zachowuje przy tym wszystkie jego zalety (w tym odporność na oddziaływanie czynników zewnętrznych – chemicznych i biologicznych, m.in. używanych podczas odkażania). Farba TALON może być stosowana przy użyciu obecnie stosowanego sprzętu. Nie wiadomo jednak, czy jest bezpieczniejsza niż CARC, który zawiera substancje chemiczne tak niebezpieczne, że wymaga specjalistycznych lakierni i czasochłonnych procedur aplikacyjnych. Standardowe użycie nowej farby w pierwszej jednostce planowane jest na drugi kwartał 2021.