Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ANKA Aksungur oblatany

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 23 marca 2019

20 marca w Turcji został oblatany duży, dwusilnikowy bsl TAI (Turkish Aerospace Industries) ANKA Aksungur (ANKA-2), zbudowany w ramach programu YFYK (Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli). Samolot z numerem 18-001 latał 4 h 20 min. Wystartował i wylądował w trybie automatycznym.

Dwusilnikowy bsl TAI ANKA Aksungur w pierwszym locie, 20 marca 2019 / Zdjęcie: TAI

Program YFYK przewiduje zbudowanie bsl o długotrwałości lotu przekraczającej 24 h. Ma on przenosić 750 kg ładunku użytecznego, w tym uzbrojenie. Jego pułap operacyjny ma wynosić 6-7,5 km, a maksymalny nawet 12 km.

Seryjne ANKA Aksungur mają być napędzane dwoma silnikami PD 170 o mocy po 170 KM zbudowanymi przez TEI (oddział TAI, tur. TUSAŞ Motor Sanayii). W prototypie prawdopodobnie zastosowano silniki od dostawcy zagranicznego. Wyposażenie pokładowe dostarczyły przedsiębiorstwa tureckie, koordynowane przez Aselsan. Łączność satelitarną zapewniają tureckie satelity TURKSAT.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.