Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A330 MRTT tankował z KC-135

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 28 kwietnia 2009

Wczoraj w Hiszpanii odbyły się próby tankowania w powietrzu samolotu Airbus A330 MRTT przez KC-135 francuskich wojsk lotniczych. To jedne z ostatnich, kluczowych prób przed przekazaniem pierwszego samolotu Australii.

Francuski KC-135 w czasie jednej z wczorajszych prób połączenia z A330 MRTT / Zdjęcie: Airbus Military

Australijskie wojska lotnicze zamówiły 5 wielozadaniowych A330 MRTT, mogących występować jako tankowce i - po aranżacji wnętrza - także jako samolot dla 270 pasażerów lub transportowiec o ładowności do 33 t. U nowego właściciela, maszyny będą występować pod oznaczeniem KC-30A. Dostawa pierwszego samolotu planowana jest na bieżący rok.

Dotychczas w ramach testów układu paliwowego, pierwszy A330 MRTT dokonał 80 prób tankowania powietrznego, pobierając naftę lotniczą z pokładu testowego A310 MRTT, należącego do Airbusa.

28 kwietnia zakończyły się natomiast próby tankowania w pokładu KC-135, należącego do Armée de l'Air. Testy przeprowadzono w czasie 2 lotów i 20 zbliżeń. Przedsięwzięcie było możliwe dzięki porozumieniu między resortami obrony Francji i Australii w sprawie współpracy wojskowej.

Do tej pory produkt Airbus Military został wybrany w przetargach w Wielkiej Brytanii, Australii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Arabii Saudyjskiej. Kwestia dostaw dla US Air Force jest wciąż otwarta (zobacz: Zamrożone tankowce).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.