Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bezpośrednio z Teheranu do Caracas

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 08 kwietnia 2019

Dziś w nocy z lotniska im. Imama Chomeiniego w Teheranie wystartował Airbus A340 prywatnych irańskich linii lotniczych Mahan Air, który miał dolecieć bezpośrednio do stolicy Wenezueli – Caracas. Lot miał potrwać blisko 16 godzin. Na pokładzie samolotu znajdowała się delegacja ministerstwa spraw zagranicznych Iranu, a także menedżerowie Mahan Air, którzy mają omawiać zasady utrzymywania regularnego połączenia Teheran – Caracas.

Airbus A340-600 linii Mahan Air kołuje przed startem / Zdjęcie: Marco Gismondi

Mahan Air, powstałe w 1992, jako pierwsze prywatne linie lotnicze w Iranie, to największy przewoźnik w tym kraju. Już w 2011 sankcje na nie nałożyły USA, które oskarżyły przedsiębiorstwo o wspieranie finansowe Korpusu Strażników Rewolucji Islamskiej (elitarnego komponentu irańskich sił zbrojnych). Na początku 2019 lotów samolotów Mahan Air na swe terytoria zakazały Francja i Niemcy, oskarżając irańskie linie o transport sprzętu wojskowego i personelu do Syrii i innych regionalnych obszarów konfliktów wojennych.

 Dzisiejszy lot ma stanowić wyraz poparcia dla legalnych władz Wenezueli, atakowanych przez Stany Zjednoczone i niektórych ich sojuszników. Iran popiera prezydenta Wenezueli Nicolasa Maduro, który przez USA jest wzywany do ustąpienia (Waszyngton od lat stara się o przejęcie kontroli nad władzami w Caracas i największymi na świecie złożami ropy naftowej). Maduro popierają także m.in. Rosja, Chiny i Turcja. USA wspierają zaś lidera opozycji, Juana Guaido, który niedawno ogłosił się tymczasowym prezydentem.

Dzisiejszy lot z Teheranu do Caracas (W5134/IRM134) realizował Airbus A340-642 nr rej. EP-MMR. Wystartował o 2:52 czasu lokalnego (wczoraj 22:22 UTC). Wylądował o 13:37 UTC.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.