Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

3 A350 dla niemieckich VIP

Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 13 kwietnia 2019

Komisja budżetowa Bundestagu zatwierdziła plan zakupu 3 samolotów pasażerskich dalekiego zasięgu Airbus A350-900 (Lufthansa kupuje A350 i Dreamlinery, 2019-03-14) do przewozów najważniejszych polityków. Samoloty, wraz ze specjalnym wyposażeniem i odpowiednio zaadaptowanym wnętrzem, mają kosztować 1,2 mld Euro. Ponieważ samolot nie będzie używany wyłącznie przez niemieckie siły zbrojne i federalne ministerstwo obrony, ale będzie dostępny do transportu wszystkich członków rządu, zakup będzie finansowany z budżetu federalnego.

/ Ilustracja: Lufthansa

Zamówienie ma zostać złożone przez MO RFN 15 kwietnia 2019. Same samoloty wyceniono na 640 mln Euro. Zabudowa kabin ma kosztować 288 mln Euro, a specjalne systemy łączności i bezpieczeństwa 229 mln Euro. Plan przewiduje zastosowanie m.in. systemu Large Aircraft Infrared Counter-Measure (LAIRCM) do ochrony przed atakiem rakietowym.

Plan dostaw przewiduje, że pierwszy A350-900 trafi do odbiorcy w połowie 2020. Kolejne dwa Airbus ma dostarczyć w 2022. Nowe samoloty zastąpią w Flugbereitschaft des Bundesministeriums der Verteidigung (FlBschftBMVg) obecnie używane 2 A340-300, których stan techniczny budzi ostatnio coraz większy niepokój użytkowników.

W listopadzie 2018 kanclerz Angela Merkel musiała zrezygnować z udziału w otwarciu szczytu G20 w Buenos Aires. Samolot, który miał zabrać ją do Argentyny, A340 Konrad Adenauer, został zmuszony do awaryjnego lądowania w Kolonii po tym, jak elektroniczna skrzynka rozdzielcza spowodowała zamknięcie kilku systemów, w tym łączności. Kanclerz ostatecznie poleciała do Argentyny samolotem liniowym z Madrytu. Z kolei 1 marca 2019 szef niemieckiej dyplomacji Heiko Maas utknął w Mali z powodu awarii Airbusa A319, również należącego do floty rządowej.

Dwa A340-300, które obecnie stanowią trzon wyposażenia FlBschftBMVg, zostały kupione jako używane w 2011 od Lufthansy. Zakup i przystosowane do rządowych standardów (zabezpieczone systemy komunikacyjne, systemy przeciwrakietowe) kosztował łącznie ok. 740 mln EUR. Niemiecki minister obrony ogłosił decyzję o zastąpieniu A340 nowymi samolotami w lutym 2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.