Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indonezja zamówiła czołgi Harimau

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Strategia i polityka, 14 kwietnia 2019

12 kwietnia 2019 ministerstwo obrony Indonezji zamówiło pierwszą partię czołgów średnich Harimau (tygrys). Kontrakt jest wart 135 mln USD. W 2018 pojawiła się informacja, że pierwsza partia seryjnych Harimau będzie liczyć 44 czołgi, ale obecne zamówienie dotyczy mniej niż połowy tej liczby – najprawdopodobniej 18-20 (cenę jednostkową indonezyjskie media szacują na aż 7 mln USD). Dostawy mają potrwać 3 lata.

Prototyp czołgu Harimau zbudowany w Indonezji przez PT Pindad / Zdjęcie: PT Pindad

Czołg Harimau powstał w ramach programu Modern Medium Weight Tank (MMWT) we współpracy indonezyjskiego PT Pindad i tureckiego FNSS (turecka nazwa – Kaplan MT). W maju 2015 przeznaczono na jego rozwój 30 mln USD. Pierwszy prototyp powstał w Turcji, a drugi w Indonezji. Udział komponentów PT Pindad i jego rodzimych poddostawców w wartości prototypu był minimalny. W czołgach seryjnych ma wynosić co najmniej 60% (co będzie trudne, bo importowana jest nawet stal, z której spawany jest kadłub).

Prototyp czołgu Harimau waży poniżej 35 t. Długość jego kadłuba wynosi 6,95 m, a szerokość to 3,36 m. Napęd stanowi silnik wysokoprężny Caterpillar C13 o mocy 710 KM. Głównym uzbrojeniem czołgu jest armata Cockerill CT-CV 105HP. Uzupełnia ją km kal. 7,62 mm.

PT Pindad oferuje Harimau nie tylko indonezyjskiemu MO. Duże nadzieje wiąże też z eksportem. Przedstawiciele producenta poinformowali, że już wzięli udział w pierwszych przetargach. Jeden dotyczy 44 czołgów dla kraju ASEAN, a drugi 120 dla odbiorcy z Azji Południowej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.