Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Challengera w Meksyku

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 07 maja 2019

5 maja po południu z lotniska McCarran pod Las Vegas w Newadzie w USA do Monterrey (lotnisko General Mariano Escobedo) w Meksyku leciał samolot dyspozycyjny Bombardier Challenger. Na jego pokładzie znajdowało się 11 pasażerów i 2 członków załogi. Pasażerowie wracali z Las Vegas po sobotniej walce meksykańskiego boksera Saula Canelo Alvareza z Amerykaninem Danielem Jacobsem.

Trasa lotu samolotu Challenger z Las Vegas, który zakończył się katastrofą blisko 200 km przed Monterrey w Meksyku, dokąd leciał / Ilustracja: Aeronews

Samolot wystartował o 14:52 czasu lokalnego (21:52 UTC). Początkowo leciał na wysokości FL370, a o 18:25 wzniósł się na poziom FL390, zaś po 5 kolejnych minutach na FL410. O 18:37 samolot zniknął z ekranów radarów.

Po wielogodzinnych poszukiwaniach znaleziono wrak samolotu. Szczątki znajdowały się w górzystym terenie, niedaleko Ocampo w stanie Coahuila, ok. 180 km na północny zachód od Monterrey. Nikt nie przeżył katastrofy.

Wrak samolotu Challenger, który rozbił się w Meksyku 5 maja wieczorem / Zdjęcie: twitter – Telediario

Wśród ofiar katastrofy jest 55-letni przedsiębiorca Luis Octavio Reyes Dominigues, jego żona i trójka ich dzieci. Według oficjalnych informacji, ofiary mają od 19 do 57 lat.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Wiadomo, że pilot usiłował ominąć obszar silnych burz, obniżając wysokość lotu.

Rozbity samolot to Bombardier (Canadair) CL-600-2B16 Challenger 601-3A nr rej. N601VH, nr ser. 5043. Należał do amerykańskiego przedsiębiorstwa TVPX Aircraft Solutions. Oblatano go w 1989.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.