Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Onex kupi kanadyjskie WestJet

Lotnictwo cywilne, 14 maja 2019

Drugie co do wielkości kanadyjskie linie lotnicze WestJet z siedzibą w Calgary zaakceptowały ofertę wykupu przez prywatny fundusz Onex Corp. z Toronto za 3,5 mld dolarów kanadyjskich (2,6 mld USD). Łącznie ze spłatą zadłużenia transakcja ma być warta ok. 5 mld USD. Rozmowy o przejęciu trwały zaledwie kilka miesięcy.

Dyrektor Onex, Tawfiq Popatia i prezes WestJet, Ed Sims na tle Boeinga 737 i 787 Dreamliner w jednym z hangarów WestJet w Calgary / Zdjęcie: WestJet

Onex zapłaci za WestJet 31 USD za akcję. Cena zawiera około 67% premii w stosunku do bieżącej wartości akcji, która 10 maja (w piątek) wynosiła 18,52 USD. Linie WestJet będą teraz działać jako przedsiębiorstwo prywatne. Onex zobowiązał się do niezwalniania żadnego z 14 tys. pracowników WestJet.

W ciągu ostatnich 6 lat WestJet stworzyły zarówno regionalne, jak i tanie linie lotnicze – WestJet Encore i Swoop. Rozwój na trasach długodystansowych ma wspomóc zamówienie 10 Boeingów 787. Ich dostawy mają potrwać do 2022. Pierwszy WestJet odebrały na początku obecnego roku.

Zakończenie transakcji jest uzależnione od spełnienia szeregu warunków, w tym zgody sądu, organu regulacyjnego i zgody akcjonariuszy. Rada dyrektorów WestJet jednogłośnie zaleciła akcjonariuszom głosowanie za umową na spotkaniu, które ma się odbyć w lipcu. Umowa ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2019 lub na początku 2020.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.