Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

HeliRussia-2019: Premiera R-34

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 16 maja 2019

Na otwartej dziś w Moskwie wystawie Helirussia-2019 po raz pierwszy zaprezentowano ultralekki śmigłowiec z wirnikami współosiowymi R-34. Został on zaprojektowany przez moskiewską kompanię Aeroelektromasz i OKB Rotor z Kumertau. R-34 może przewozić 2-3 osoby.

Ultralekki śmigłowiec z wirnikami współosiowymi R-34 / Rysunek: Aeroelektromasz

Prototyp R-34 jest testowany w locie od początku 2019. Śmigłowiec jest napędzany silnikiem Rotax-915 o mocy 130 KM. Jego obliczeniowa prędkość maksymalna wynosi 170 km/h, a prędkość przelotowa mieści się w zakresie 110-140 km/h. Zasięg wynosi 500-600 km. R-34 jest wyposażony w spadochronowy system ratowniczy. Masa pustego śmigłowca to 280 kg.

Kompania Aeroelektromasz specjalizuje się w projektowaniu i produkcji wyposażenia samolotów i śmigłowców, głównie elektrycznego. Wytwarza m.in. wieżyczkę z działkiem do śmigłowca Mi-28. Produkcja śmigłowców jest dla niej nowością. R-34 ma konkurować m.in. z popularnymi w Rosji śmigłowcami amerykańskiego Robinsona. Według producenta, jest od nich tańszy i ma lepsze charakterystyki lotne.

Aeroelektromasz uczestniczy w programie PES (połnostiu elektriczeskij samoliot, samolot całkowicie elektryczny). Obecnie opracowuje silnik elektryczny nowej generacji – WD-25000 o mocy 34 KM, który można będzie wykorzystać do napędu R-34. Planuje także zaprojektowanie tego śmigłowca w wersji bezzałogowej.

WD-25000 w pierwszej kolejności mają być instalowane na śmigłowcach VA-115 niemieckiej RotorSchmiede. Do ich napędu mają służyć dwa silniki. Obecnie VA-115 służą rosyjskiej kompanii do szkolenia pilotów i doświadczeń z napędem elektrycznym i hybrydowym.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.