Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Śladami Orlińskiego i Kubiaka

Historia, Lotnictwo cywilne, Ludzie, 28 maja 2019

Dzisiaj, 28 maja, z warszawskiego lotniska Babice wystartował samolot An-2. Jego załoga, kierowana przez Romualda Koperskiego, chce upamiętnić lot Bolesława Orlińskiego i Leonarda Kubiaka.

Załoga samolotu An-2 pod kierownictwem Romualda Koperskiego ma zamiar dolecieć do Japonii w ciągu 20 dni / Zdjęcia: Andrzej Szymczak  

W dn. 27 sierpnia – 25 września 1926, lecąc samolotem Bréguet 19 A2, pilot Bolesław Orliński i mechanik Leonard Kubiak dokonali kilkuetapowego przelotu z Warszawy do Tokio, na trasie długości 10 300 km i z powrotem, pomimo uszkodzenia śmigła i dolnego płata (ostatnie 6680 km trasy pokonali z częściowo obciętym lewym dolnym skrzydłem) oraz niemal całkowitego zatarcia silnika.

Za przelot Orliński otrzymał japoński cesarski Order Wschodzącego Słońca VI klasy oraz Złoty Medal Cesarskiego Towarzystwa Lotniczego, a po powrocie do kraju został awansowany na kapitana. Za swój przelot otrzymał także od miasta Warszawa działkę przy ul. Racławickiej 94 przy forcie Mokotów, gdzie wzniósł swój dom.

Załoga Koperskiego chce przebyć 80% trasy przebytej przez Orlińskiego i Kubiaka. Znajdują się na niej: Moskwa, Kazań, Ufa, Kurgan, Omsk, Nowosybirsk, Krasnojarsk, Irkuck, Czyta, Tynda, Łazarew, Wanino, Jużnosachalińsk, Hokkaido i Tokio. Załoga ma zamiar dolecieć do Japonii w ciągu 20 dni.

Załogę An-2 stanowią: Romuald Koperski (pilot, etap: Warszawa – Tokio – Warszawa), Tadeusz Sołowiej (pilot, etap: Warszawa – Tokio – Warszawa), Grzegorz Simon (pilot, etap: Warszawa – Tokio), Piotr Wojciechowski (pilot, etap: Warszawa – Tokio – Warszawa), Wiesław Jaroszewicz (członek załogi, etap: Warszawa – Tokio – Warszawa), Małgorzata Nicolaos (pilot, etap: Irkuck – Tokio – Warszawa), Roman Smagliński (członek załogi, etap: Tokio – Warszawa), Piotr Zgórzyński (członek załogi, etap: Irkuck – Tokio), Bogusław Kafarski (pilot, etap: Warszawa – Irkuck – Tokio), Aleksandra Stefanowska (pilot, etap: Warszawa – Irkuck), Piotr Ozdowski (członek załogi, etap: Tokio – Warszawa), Maciej Skarżyński (członek załogi, etap: Warszawa – Tokio), Zygmunt Gorszczyński (członek załogi, etap: Irkuck – Warszawa), Łukasz Zwara (członek załogi, etap: Warszawa – Tokio) i Marek Pelc (nawigator, etap: Tokio – Warszawa).




Galeria



Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.