Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fuzja UTC i Raytheona

Przemysł zbrojeniowy, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 10 czerwca 2019

Po ogłoszeniu 8 czerwca raportów, wczoraj United Technology Corporation i Raytheon ogłosiły plan fuzji. Umowa ma objąć wszystkie akcje obu przedsiębiorstw, a siedzibą nowej spółki będzie Boston (obecnie Raytheon ma siedzibę na przedmieściach Waltham w Bostonie, a UTC w Farmington w stanie Connecticut). Udziałowcy UTC mają objąć ok. 57%, a udziałowcy Raytheon ok. 43% akcji połączonego przedsiębiorstwa.

Ilustracja: UTC

Wartość akcji spółki Raytheon Technologies Corporation (RTC) może sięgnąć 166 mld USD. Nowe przedsiębiorstwo powinno osiągnąć ok. 74 mld USD przychodu 2019. Ma być ważnym graczem zarówno na rynku obronnym, jak i komercyjnym. To zaś powinno zapewnić większą stabilność finansową. RTC zajęłaby drugie miejsce pod względem całkowitej sprzedaży wśród przedsiębiorstw sektora lotniczo-zbrojeniowego – za Boeingiem, a przed Lockheed Martinem. Z kolei w samym sektorze zbrojeniowym RTC będzie druga po Lockheed Martinie.

Amerykańscy analitycy oceniają, że zapowiadana fuzja może być odpowiedzią na coraz mniej stabilną sytuację sektora lotniczo-zbrojeniowego w USA. Problemy Boeinga z samolotami 737 MAX i KC-46A, czy wojna handlowa wypowiedziana Chinom, mogą ją jeszcze pogorszyć. W USA brakuje nowych kadr technicznych, co utrudnia rozwój, zaczyna też brakować środków budżetowych na prace badawczo-rozwojowe. To może spowodować, że przedsiębiorstwa będą musiały finansować je w większym stopniu z własnych pieniędzy i więcej wydawać na pozyskiwanie inżynierów. Większym podmiotom powinno być o to łatwiej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.