Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hybrydowa Cessna 337

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 10 czerwca 2019

Spółka Ampaire oblatała Cessnę 337 Skymaster częściowo napędzaną silnikami: tłokowym i elektrycznym. Samolot wystartował 6 czerwca z lotniska Camarillo na północny zachód od Los Angeles, z jednym pilotem i jednym mechanikiem na pokładzie i przeleciał około 40 km. Według producenta zasięg samolotu wynosić ma ponad 320 km, jednak zależy to od liczby pasażerów i warunków pogodowych.

Seryjne hybrydowe Cessny 337 mają rozpocząć regularne loty komercyjne w 2021 / Zdjęcie: Ampaire

Tylny silnik Cessny 337, tłokowy Continental IO-360, został zastąpiony opatentowanym elektrycznym układem napędowym, który zasilany jest lekkimi akumulatorami. Jak twierdzą przedstawicieli Ampaire, powstał w ten sposób samolot z równoległym napędem hybrydowym, w którym silniki tłokowy i elektryczny pracują jednocześnie, poruszając obydwa śmigła (pchające i ciągnące).

W maju Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała zezwolenie na  rozpoczęcie prób w locie hybrydowej Cessny 337, które potrwają do sierpnia, aby zebrać dane dotyczące działania napędu elektrycznego.

Ampaire wykorzysta dane z prób w locie do opracowania przedseryjnego hybrydowego Skymastera i zakłada, że  jeszcze w tym roku samolot zostanie wysłany na hawajską wyspę Maui, gdzie wykona próbne loty pomiędzy Kahului i Hana. Przedsięwzięcie będą wspierać regionalne Mokulele Airlines, zapewniając hangar, części zamienne, pilotów i personel obsługowy.Ampaire pracuje również nad realizacją podobnych prób portorykańskim regionalnym przewoźnikiem Vieques Air Link.

Według Ampaire zainteresowanie nowym samolotem wyraziło aż 14 linii lotniczych, a seryjne hybrydowe Cessny 337 mają rozpocząć regularne loty komercyjne w 2021.  


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.