Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Hybrydowa Cessna 337

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 10 czerwca 2019

Spółka Ampaire oblatała Cessnę 337 Skymaster częściowo napędzaną silnikami: tłokowym i elektrycznym. Samolot wystartował 6 czerwca z lotniska Camarillo na północny zachód od Los Angeles, z jednym pilotem i jednym mechanikiem na pokładzie i przeleciał około 40 km. Według producenta zasięg samolotu wynosić ma ponad 320 km, jednak zależy to od liczby pasażerów i warunków pogodowych.

Seryjne hybrydowe Cessny 337 mają rozpocząć regularne loty komercyjne w 2021 / Zdjęcie: Ampaire

Tylny silnik Cessny 337, tłokowy Continental IO-360, został zastąpiony opatentowanym elektrycznym układem napędowym, który zasilany jest lekkimi akumulatorami. Jak twierdzą przedstawicieli Ampaire, powstał w ten sposób samolot z równoległym napędem hybrydowym, w którym silniki tłokowy i elektryczny pracują jednocześnie, poruszając obydwa śmigła (pchające i ciągnące).

W maju Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała zezwolenie na  rozpoczęcie prób w locie hybrydowej Cessny 337, które potrwają do sierpnia, aby zebrać dane dotyczące działania napędu elektrycznego.

Ampaire wykorzysta dane z prób w locie do opracowania przedseryjnego hybrydowego Skymastera i zakłada, że  jeszcze w tym roku samolot zostanie wysłany na hawajską wyspę Maui, gdzie wykona próbne loty pomiędzy Kahului i Hana. Przedsięwzięcie będą wspierać regionalne Mokulele Airlines, zapewniając hangar, części zamienne, pilotów i personel obsługowy.Ampaire pracuje również nad realizacją podobnych prób portorykańskim regionalnym przewoźnikiem Vieques Air Link.

Według Ampaire zainteresowanie nowym samolotem wyraziło aż 14 linii lotniczych, a seryjne hybrydowe Cessny 337 mają rozpocząć regularne loty komercyjne w 2021.  


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.