Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne testy elektrycznego X-57

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 23 czerwca 2019

Amerykańska agencja kosmiczna – NASA, dokonuje stopniowych modyfikacji (Mod) i testów demonstratora samolotu elektrycznego X-57 Maxwell, bazującego na konstrukcji samolotu Tecnam P2006T. Docelowo demonstrator ma zostać oblatany. Później posłuży jako platforma badawcza napędu elektrycznego.

Skrzydła samolotu Tecnam P2006T po wymianie silników spalinowych na elektryczne w zakładach Scaled Composites w Mojave w Kalifornii / Zdjęcie: NASA

W ramach fazy Mod II zastąpiono dwa silniki spalinowe samolotu silnikami elektrycznymi Cruise. Odbyło się to w zakładach Scaled Composites w Mojave w Kalifornii. Pierwsze uruchomienie napędów zostało przeprowadzone przy użyciu zasilacza naziemnego. Teraz planowane jest powtórzenie testu z wykorzystaniem akumulatora. Następnie samolot ma zostać dostarczony do NASA Armstrong Flight Research Center w Edwards w Kalifornii, gdzie odbędzie się jego weryfikacja, kołowania i testy w locie.

Jednocześnie trwają prace nad X-57 Mod III. Ta faza przewiduje testy nowych skrzydeł, dostarczonych przez Empirical Systems Aerospace (ESAero). To skrzydła o większym wydłużeniu z silnikami elektrycznymi przeniesionymi na końcówki. Teraz trwa ich weryfikacja, pomiary masy i wyważenia oraz testy drgań i obciążenia.

Nowe skrzydła, dostarczone przez Empirical Systems Aerospace (ESAero). To skrzydła fazy Mod III, o większym wydłużeniu z silnikami elektrycznymi przeniesionymi na końcówki. Na razie ich nie zamontowano / Zdjęcie: NASA

W ostatniej fazie, Mod IV, płat zostanie odesłany do ESAero. Tam zostanie do niego dodanych dwanaście gondoli. Każda z nich pomieści mały, wysokoenergetyczny silnik elektryczny ze śmigłem o małej średnicy.

X-57 jest pierwszym całkowicie elektrycznym samolotem serii X testowanym przez NASA. Jest też pierwszym samolotem załogowym serii X od dwóch dekad. X-57 jest budowany w ramach programu Leading Edge Asynchronous Propeller Technology (LEAPTech).


Drukuj Góra