Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nocne pobieranie paliwa nad Kaliningradem

Lotnictwo wojskowe, 23 czerwca 2019

Służba prasowa rosyjskiego Zachodniego Okręgu Wojskowego podała szczegóły ćwiczeń w pobieraniu paliwa w powietrzu, w dzień i w nocy, jakie nad obszarem Kaliningradu przeprowadzili piloci 4. specjalnego pułku lotnictwa szturmowego z 72. Bazy Lotnictwa Morskiego w Czkałowsku – jako element zwiększenia zasięgu operacyjnego ich samolotów.

W kaliningradzkiej prasie opublikowano zdjęcia samolotów Su-24M ...

Z informacji przekazanych przez wojskowe służby prasowe mediom kaliningradzkim wynika, że ćwiczenia miały być elementem demonstracji rosyjskiej, wobec manewrów sił morskich NATO na Bałtyku – Baltops 2019.

W ćwiczeniach doskonalących umiejętności pilotów w pobieraniu paliwa w powietrzu w dzień i w nocy wzięło udział 10 samolotów – uderzeniowych Su-24M i najnowszych w garnizonie kaliningradzkim wielozadaniowych Su-30SM, które pobierały paliwo z tankowca Ił-78 WKS. Do operacji dopuszczono jedynie lotników morskich 1. i 2. klasy, z nalotem ponad 400 h. Najpierw każdy ćwiczył podejście do elastycznego przewodu paliwowego i połączenie z nim 8-10 razy pod kierunkiem instruktora na prawym (Su-24M), lub tylnym fotelu (Su-30SM). Potem lotnicy przeprowadzali samodzielnie po 3-4 kontakty i tankowania. Rosyjski system wymaga zbliżenia się do samolotu tankującego na 10-15 m.

... i Su-30SM, wykonane w czasie ćwiczeń w pobieraniu paliwa, udostępnione przez służbę prasową Zachodniego Okręgu Wojskowego / Zdjęcia: MO FR

Ćwiczenia w pobieraniu paliwa w locie Rosjanie przeprowadzali przy prędkości 500-600 km/h na wysokości od 2 do 5 tys. metrów. Ćwiczono pobieranie indywidualne i parami, jednocześnie, za pomocą dwóch przewodów. Poinformowano także, że w nocnych ćwiczeniach oba samoloty – tankowiec i pobierający paliwo używały specjalnych świateł.

Przy okazji podano, iż trzecim pułkiem, który wejść ma w skład nowej, pełnej dywizji lotniczej Kaliningradu ma być jednostka myśliwska ze składu 105. mieszanej dywizji, bazującej w okolicach Tweru.   


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.