Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SAABy 340 dla wojsk lotniczych Argentyny

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 09 listopada 2007

Argentyńskie ministerstwo obrony podało, że zakupiło 4 używane dwusilnikowe samoloty turbośmigłowe Saab 340B od towarzystwa lotniczego Fairbrook za 17 mln USD. Maszyny w barwach argentyńskich będą obsługiwane przez załogi wojsk lotniczych i wejdą w skład rządowego, zmilitaryzowanego przedsiębiorstwa obsługującego osobistości oficjalne - Lineas Aereas del Estado (LADE).

Zdjęcie: Santiago Rivas

Samoloty Saab 340B zastąpią eksploatowane przez LADE od ponad 15 lat Fokkery F-27. Te ostatnie zostaną przesunięte do zadań o typowo militarnym charakterze. Spłata należności za Saab 340 rozstała rozłożona do 2009. Wojska lotnicze Argentyny mają dodatkowo zapłacić 12,6 mln USD za wsparcie logistyczne operacji SAAB 340, trening załóg, części zamienne i serwis.

Pierwsza dwójka samolotów zostanie dostarczona do Argentyny w 2008, dwa pozostałe w 2009. Bazą maszyn będzie słynne z wojny o Falklandy/Malwiny lotnisko Comodoro Rivadavia, gdzie stacjonuje IX Brigada Aerea lotnictwa argentyńskiego, która obecnie użytkuje 8 Twin Otterów.


Drukuj Góra