Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

10 ofiar katastrofy King Aira

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 02 lipca 2019

30 czerwca 2019 z pasa nr 15 lotniska Dallas-Addison w Teksasie o 9:11 czasu lokalnego startował samolot Beechcraft King Air. Na jego pokładzie znajdowało się 2 członków załogi i 8 pasażerów. Mieli lecieć do portu lotniczego St.Petersburg-Albert Whitted na Florydzie.

Tuż po oderwaniu od pasa samolot zwalił się na pobliski hangar. Wybuchł pożar. Wszyscy lecący King Airem zginęli na miejscu. W hangarze nikogo nie było. Znajdujący się w nim samolot dyspozycyjny Dassault Falcon 900 (N908CA) i śmigłowiec uległy uszkodzeniom.

Wnętrze hangaru, na który spadł startujący z lotniska Dallas-Addison samolot Beechcraft King Air. Widoczny uszkodzony Falcon 900 / Zdjęcie: twitter – Elliot C.

Wśród ofiar katastrofy są uczniowie John Paul II High School w Plano. To m.in. Alice i Dylan Maritato oraz ich matka Ornella Ellard i ojczym Brian Ellard. Ellard był współwłaścicielem restauracji Mille-Lire w Oak Lawn. Zginęli także Stephen i Gina Thelen. Wiadomo, że drugim pilotem był Matthew Palmer.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Pogoda w czasie startu była dobra. Widzialność przekraczała 10 km, podstawa chmur wynosiła 500 m, a wiatr wiał z prędkością kilku m/s.

Rozbity samolot to dwusilnikowy Beechcraft B300 King Air 350i zn. rej. N534FF, nr ser. FL-1091. Wyprodukowano go w 2017. Od kwietnia 2019 należał do EE Operations z siedzibą w Addison.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.