Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wcześniejsze wycofanie Lynxów Mk 4 (FN)

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 08 lipca 2019

Francuska Marine nationale (marynarka wojenna) ma wycofać śmigłowce Westland Lynx Mk 4 (FN) w 2020, dwa lata wcześniej niż wcześniej zaplanowano. Obecnie Aviation Navale (lotnictwo morskie) eksploatuje 8 wiropłatów tego typu, wchodzących w skład Flotille 34F stacjonującej w w Lanvéoc-Poulmic. 7 z nich przeszło ograniczoną modernizację, polegającą na zabudowaniu ulepszonych urządzeń łączności i nawigacyjnych.

Francuskie Lynxy Mk 4 (FN) zostaną wycofane najprawdopodobniej już w połowie przyszłego roku / Zdjęcie: MO Francji

Początkowo zakładano, że Lynxy Mk 4 (FN) zostaną wycofane w 2022, ale wzrost kosztów obsługi spowodował przesunięcie terminu o dwa lata. Dokładna data zakończenia służby śmigłowców z Flottille 34F nie została jeszcze ogłoszona, ale według tygodnika Jane's nastąpi to w połowie przyszłego roku, kiedy użytkująca je eskadra zostanie tymczasowo rozwiązana.

Lynxy Mk 4 (FN), wyposażone w sonar zanurzeniowy DUAV-4, są podstawowymi śmigłowcami zwalczania okrętów podwodnych, operującymi z pokładów dwóch ostatnich fregat rakietowych typu Georges Leygues: La Motte-Picquet (D645) i Latouche-Tréville (D646). Jednostki te nie są w stanie pomieścić większych i cięższych wiropłatów NH90 Caïman.

Zgodnie z obecnymi planami La Motte-Picquet ma zostać wycofana z eksploatacji w 2020, a Latouche-Tréville – dwa lata później. Decyzja o wcześniejszym zakończeniu służby Lynxów Mk 4 (FN) oznacza, że z pokładu Latouche-Tréville będą musiały operować inne śmigłowce – prawdopodobnie AS565 Panther – ale nie będą one wyposażone w sonar zanurzeniowy.

Oczekuje się też, że Flottille 34F zostanie ponownie sformowana w krótkim czasie po rozwiązaniu. Eskadra ma eksploatować cywilne śmigłowce Dauphin N3/N3+, które zostaną wynajęte i wcielone do wojska w celu zastąpienia przestarzałych Alouette III.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.