Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatnia droga Tu-144

Lotnictwo cywilne, Historia, 18 lipca 2019

16 lipca 2019 z terenu LII im. Gromowa w Żukowskim na plac przy skrzyżowaniu ulicy Tupolewa i szosy tupolewskiej na wjeździe do miasta przetransportowano samolot Tu-144 CCCР-77114 Moskwa. Na czas transportu od kadłuba odłączono skrzydła. Trzeba też było czasowo zdemontować niektóre elementy infrastruktury drogowej. Kadłub po przygotowaniu do transportu ważył ponad 60 t, a jego długość wynosiła 66 m. Po dotarciu na miejsce ustawiono go na specjalnych podporach o wysokości ok. 4 m. Później przystąpiono do montażu skrzydeł.

Zdjęcia: avimedia.aero

Przeznaczony na pomnik Tu-144 ma ciekawą historię. W lipcu 1983 ustanowił on 3 rekordy świata. 13 lipca przeleciał po zamkniętej trasie o długości 1000 km z ładunkiem 30 tys. kg z prędkością średnią 2031,5 km/h. Tydzień później na zamkniętej trasie o długości 2000 km z ładunkiem 30 tys. kg uzyskał prędkość średnią 2012,2 km/h i wysokość 18200 m.

W latach 1986-1988 Tu-144 CCCР-77114 wyposażono w aparaturę do badania promieniowania w górnych warstwach atmosfery. Wykonywał wówczas loty na rzecz instytutu problemów medyczno-biologicznych.

W 1996 samolot wyposażono w nowe silniki – NK-32-1. Zainstalowano też nową aparaturę badawczą. Tak wyposażony, jako Tu-144-LL, latał dla amerykańskiej agencji kosmicznej NASA. Wykonał 32 loty. Ostatni lot wykonał w kwietniu 1999.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.