Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot chińskiego A320

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 18 maja 2009

Dziś oblatano pierwszy zmontowany w ChRL samolot pasażerski Airbus A320. Trwający ponad 4 godziny lot zakończył się sukcesem.

Zdjęcie: Flight's Asia Skies blog

Chiński A320 wystartował o 10:42, a wylądował o 14:56 w Tianjin Binhai International Airport. W czerwcu samolot ma zostać dostarczony Dragon Aviation Leasing z Airbus Delivery Center utworzonego właśnie w Tianjin. Jego operatorem będą Sichuan Airlines.

Airbus (Tianjin) Final Assembly Line Co. Ltd (FALC) rozpoczęła działalność we wrześniu 2008. FALC to joint-venture Airbus i chińskiego konsorcjum Tianjin Free Trade Zone i China Aviation Industry Corporation (AVIC). Airbus China ma w nim 51% udziałów, a chińskie konsorcjum resztę.

Chińska linia montażowa to trzecie na świecie miejsce powstawania pasażerskich Airbusów (po Hamburgu i Tuluzie), pierwsze poza Europą (Chińskie Airbusy). Mają tam być montowane dwa typy z rodziny A320 - A319 i A320. W tym roku FALC ma dostarczyć 11 A320. Docelowo, od 2011, możliwości montażowe linii maja sięgnąć 48 samolotów rocznie.

Według analiz ekspertów, ChRL w najbliższych dwóch dekadach będzie drugim pod względem wielkości rynkiem samolotów pasażerskich. Chińskie linie lotnicze mają kupić w ciągu kolejnych 20 lat 2670 samolotów pasażerskich, w tym 180 gigantów klasy super jumbo.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra