Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szwecja dołącza do projektu Tempest

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 19 lipca 2019

18 lipca ministrowie obrony Szwecji i W. Brytanii Peter Hultqvist Penny Mordaunt (na zdjęciu) podpisali w Londynie memorandum o porozumieniu, dotyczące możliwości wspólnego rozwoju przyszłych wielozadaniowych samolotów bojowych [w ramach projektu Tempest]. Memorandum nie pociąga za sobą długoterminowych zobowiązań między obydwoma państwami i nie uniemożliwia im prowadzenia podobnych badań i analiz z innymi partnerami (FIA 2018: Premiera Tempesta, 2018-07-17).

Szwecja dołączyła do projektu Tempest, jednak obydwie strony mogą realizować podobne prace z innymi partnerami / Zdjęcie: MO Szwecji

Umowa będzie obowiązywać przez dziesięć lat, co uważa się za wystarczające do przeprowadzenia powyższych działań. Jeśli Szwecja zdecyduje się w pełni zainicjować dwustronne porozumienie dotyczące prac rozwojowych i zamówień, konieczne będzie podpisanie dodatkowych, bardziej szczegółowych umów. Obecnie eksploatowane przez Flygvapnet (szwedzkie wojska lotnicze) samoloty bojowe JAS 39 Gripen, będą podstawą rozwoju szwedzkich zdolności w tym zakresie w najbliższej przyszłości. Zadeklarowana współpraca daje możliwość dalszego wprowadzania nowoczesnych technologii do konstrukcji Gripena (Próby w locie bsl MAGMA , 2019-05-07).

W ramach studium wykonalności przyszłego wielozadaniowego samolotu bojowego (FCAS) Saab współpracował z brytyjskimi przedsiębiorstwami: BAE Systems, Leonardo UK, MBDA i Rolls Royce. Szwedzka spółka wniesie swój wkład projekt Tempest w postaci zaawansowanych technologii, integracji samolotów bojowych i powiązanych dziedzin, w tym czujników, pocisków rakietowych i wsparcia (Szwajcarzy nie sprawdzą Gripena E, 2019-06-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.