18 lipca ministrowie obrony Szwecji i W. Brytanii Peter Hultqvist Penny Mordaunt (na zdjęciu) podpisali w Londynie memorandum o porozumieniu, dotyczące możliwości wspólnego rozwoju przyszłych wielozadaniowych samolotów bojowych [w ramach projektu Tempest]. Memorandum nie pociąga za sobą długoterminowych zobowiązań między obydwoma państwami i nie uniemożliwia im prowadzenia podobnych badań i analiz z innymi partnerami (FIA 2018: Premiera Tempesta, 2018-07-17).
Umowa będzie obowiązywać przez dziesięć lat, co uważa się za wystarczające do przeprowadzenia powyższych działań. Jeśli Szwecja zdecyduje się w pełni zainicjować dwustronne porozumienie dotyczące prac rozwojowych i zamówień, konieczne będzie podpisanie dodatkowych, bardziej szczegółowych umów. Obecnie eksploatowane przez Flygvapnet (szwedzkie wojska lotnicze) samoloty bojowe JAS 39 Gripen, będą podstawą rozwoju szwedzkich zdolności w tym zakresie w najbliższej przyszłości. Zadeklarowana współpraca daje możliwość dalszego wprowadzania nowoczesnych technologii do konstrukcji Gripena (Próby w locie bsl MAGMA , 2019-05-07).
W ramach studium wykonalności przyszłego wielozadaniowego samolotu bojowego (FCAS) Saab współpracował z brytyjskimi przedsiębiorstwami: BAE Systems, Leonardo UK, MBDA i Rolls Royce. Szwedzka spółka wniesie swój wkład projekt Tempest w postaci zaawansowanych technologii, integracji samolotów bojowych i powiązanych dziedzin, w tym czujników, pocisków rakietowych i wsparcia (Szwajcarzy nie sprawdzą Gripena E, 2019-06-14).