Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Iran zatrzymał brytyjskie tankowce

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 20 lipca 2019

Irańskie media poinformowały, że Korpus strażników rewolucji islamskiej przejął kontrolę nad brytyjskim tankowcem Stena Impero. Doszło do tego w Cieśninie Ormuz. Irańczycy twierdzą, że załoga statku złamała prawo międzynarodowe. Miał on płynąć z wyłączonym transponderem, znajdował się w niewłaściwej strefie cieśniny i nie reagował na ostrzeżenia.

Kadr z filmu opublikowanego przez irańską PressTV. pokazującego atak kutrów Korpusu strażników rewolucji islamskiej na brytyjski tankowiec Stena Impero. Według komentarza, przemycał on ropę naftową

Właściciel tankowca, Stena Bulk, poinformował, że do płynącego przez Cieśninę Ormuz statku ok. 16:00 UTC zbliżyły się niezidentyfikowane kutry i śmigłowiec. Wkrótce po tym utracono łączność z tankowcem. Na jego pokładzie znajdowało się wówczas 23 członków załogi (wiadomo, że 3 z nich to Rosjanie).

40 minut później Iran zatrzymał jeszcze jeden brytyjski tankowiec. To należący do Norbulk Shipping UK Mesdar, który płynął pod flagą Liberii. Został zatrzymany na wodach irańskich.

Akcja Iranu jest odpowiedzią na zatrzymanie 5 lipca 2019 przez operujących z Gibraltaru British Royal Marines płynącego pod banderą Panamy irańskiego tankowca Grace 1 z 12 osobami na pokładzie. Zdaniem Brytyjczyków, miał on przewozić ropę do Syrii, co jest objęte sankcjami SZA i ich sojuszników. Sąd Najwyższy Gibraltaru zgodził się wówczas na zatrzymanie statku na 14 dni. Wczoraj władze Gibraltaru poinformowały, że zatrzymanie tankowca zostało przedłużone o 30 dni.  

Gibraltar zaprzecza, że nakazano mu zatrzymać tankowiec, który przewoził do 2,1 miliona baryłek ropy. Jednak kilka źródeł dyplomatycznych, w tym minister spraw zagranicznych Hiszpanii, potwierdziło, że to Stany Zjednoczone Ameryki zwróciły się do Zjednoczonego Królestwa o przejęcie statku. Sąd Najwyższy Gibraltaru na wniosek prokuratora generalnego wyznaczył termin rozprawy dotyczącej dalszych losów Grace 1 na 15 sierpnia 2019.


Drukuj Góra