Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MoD zaprezentowało hełm dla JSF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 listopada 2007

Brytyjskie ministerstwo obrony zademonstrowało wczoraj prototyp hełmu dla myśliwców F-35 (Joint Strike Fighter). Jego opracowaniem zajmuje się Vision Systems International (VSI) i Helmet Integrated Systems Limited (HISL).

Wygląd hełmu wynika m.in. z dążenia do redukcji jego masy i optymalizacji położenia środka ciężkości, a także zastosowania nowego systemu wyświetlania obrazu / Zdjęcie: MoD

Eksperymentalny hełm (Helmet Mounted Display System, HMDS) będzie mieć kluczowe znaczenie dla możliwości bojowych JSF. Od hełmów poprzedniej generacji różni się m.in. sposobem prezentowania informacji. Integrowany z różnych czujników obraz jest kierowany przez komputer nie na zewnętrzny wyświetlacz (HUD), a na osłonę hełmu. System zapewnia obraz w każdych warunkach atmosferycznych, w dzień i w nocy. Dzięki niemu pilot może obserwować sytuację także poprzez nieprzezroczyste elementy kabiny. Na generowany komputerowo obraz nakładane są dane nawigacyjne i informacje potrzebne do prowadzenia walki.

Hełm jest obecnie testowany w ośrodku Boscombe Down w Wiltshire. Badania realizują DE&S Joint Combat Aircraft Integrated Project Team wspólnie z ośrodkiem medycyny lotniczej RAF. Subiektywne testy prowadzą piloci doświadczalni z wykorzystaniem samolotów Hawk. Testy na F-35 rozpoczną się w 2009, na samolotach Block 3.

Wizualizacja otoczenia i danych przekazywanych pilotowi w dzień i w nocy / Rysunki: VSI

Rząd brytyjski wybrał JSF jako następcę samolotów Harrier RAF i Royal Navy w 2001. Nowe samoloty mają operować z pokładów brytyjskich lotniskowców nowej generacji. Partnerem przemysłowym przewodzącego programowi Lockheed Martinowi został koncern BAE Systems. MoU o udziale Brytyjczyków w kolejnym etapie programu JSF zostało podpisane 12 grudnia 2006, po długich negocjacjach dotyczących przede wszystkim możliwości transferu technologii do przedsiębiorstw brytyjskich.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.