Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

MTOW CR929 wyniesie 245 t

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 13 sierpnia 2019

CRAIC CR929, samolot szerokokadłubowy, opracowywany przez Chiny i Rosję, będzie miał maksymalną masę startową (MTOW) wynoszącą 245 ton. Ujawniono to w prezentacji rosyjskiej United Engine Corporation (UEC), realizatora programu budowy silnika PD-35.

United Aircraft Corporation (UAC), który jest rosyjskim partnerem chińskiego COMAC w spółce CRAIC, ogłosił wcześniej jedynie planowaną liczbę pasażerów samolotów tego typu i ich zasięg. Wariant podstawowy CR929-600, w konfiguracji trzech klas, ma zabierać 280 pasażerów na 12 000 km.

Program CR929 znajduje się obecnie na etapie projektowania i montażu pierwszego prototypu. Oblot prototypu nowego samolotu zaplanowano na 2023.

CR919 ma konkurować z samolotami Airbusa i Boeinga. Zmodernizowane A330-900 mają 260 do 300 miejsc w trzyklasowej konfiguracji kabin przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 251 ton i maksymalnym zasięgu wynoszącym 13400 km. Z kolei Boeing 787-9, w konfiguracji dwóch klas, może zabrać 296 pasażerów na odległość 13 950 km.

Planowana rodzina silników odrzutowych na bazie gazogeneratora silnika PD-35 / Plansza: UEC

Swe silniki do napędu CR919 oferuje zarówno amerykański General Electric, jak i brytyjski Rolls Royce. Udział w przetargu potwierdziła też UEC z PD-35 – silnikiem, który ma wytwarzać ciąg równy 35 ton. Uzyskanie przez niego certyfikatu typu jest planowane na 2027, w tym samym czasie gdy powinien uzyskać go samolot.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.