Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MTOW CR929 wyniesie 245 t

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 13 sierpnia 2019

CRAIC CR929, samolot szerokokadłubowy, opracowywany przez Chiny i Rosję, będzie miał maksymalną masę startową (MTOW) wynoszącą 245 ton. Ujawniono to w prezentacji rosyjskiej United Engine Corporation (UEC), realizatora programu budowy silnika PD-35.

United Aircraft Corporation (UAC), który jest rosyjskim partnerem chińskiego COMAC w spółce CRAIC, ogłosił wcześniej jedynie planowaną liczbę pasażerów samolotów tego typu i ich zasięg. Wariant podstawowy CR929-600, w konfiguracji trzech klas, ma zabierać 280 pasażerów na 12 000 km.

Program CR929 znajduje się obecnie na etapie projektowania i montażu pierwszego prototypu. Oblot prototypu nowego samolotu zaplanowano na 2023.

CR919 ma konkurować z samolotami Airbusa i Boeinga. Zmodernizowane A330-900 mają 260 do 300 miejsc w trzyklasowej konfiguracji kabin przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 251 ton i maksymalnym zasięgu wynoszącym 13400 km. Z kolei Boeing 787-9, w konfiguracji dwóch klas, może zabrać 296 pasażerów na odległość 13 950 km.

Planowana rodzina silników odrzutowych na bazie gazogeneratora silnika PD-35 / Plansza: UEC

Swe silniki do napędu CR919 oferuje zarówno amerykański General Electric, jak i brytyjski Rolls Royce. Udział w przetargu potwierdziła też UEC z PD-35 – silnikiem, który ma wytwarzać ciąg równy 35 ton. Uzyskanie przez niego certyfikatu typu jest planowane na 2027, w tym samym czasie gdy powinien uzyskać go samolot.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.