Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uruchomienie budowy HMS Cardiff

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 18 sierpnia 2019

Anne-Marie Trevelyan – świeżo mianowana (27 lipca 2019) przez premiera Borisa Johnsona minister zamówień obronnych W. Brytanii osobiście uruchomiła proces cięcia blach dla drugiej fregaty Typu 26 – Global Combat Ship – HMS Cardiff w serii 8 uniwersalnych jednostek bojowych do eskorty zespołów lotniskowcowych i zwalczania okrętów podwodnych, zamówionych dla Royal Navy. Inauguracja budowy okrętu miała miejsce w stoczni Govan nad rzeką Clyde. Nastąpiło to 2 lata po uruchomieniu budowy pierwszej jednostki serii – HMS Glasgow.

Anne-Marie Trevelyan uruchamia laserową maszynę do cięcia stali w stoczni Govan w Glasgow. Minister pochodzi z Londynu, jest matematyczka po studiach w Oxfordzie, pracowała jako finansistka w wielkich korporacjach londyńskich. Jest po raz drugi deputowaną Partii Konserwatywnej w Izbie Gmin i zdecydowaną zwolenniczką opuszczenia Unii Europejskiej / Zdjęcie: BAE Systems

Wszystkie nowe brytyjskie fregaty Typu 26 mają być budowane przez BAE Systems w dwóch stoczniach Glasgow – Scotstoun i Govan. Ich konstrukcja bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach fregat przeciwlotniczych Typu 23. Każdy okręt otrzyma system obrony przeciwrakietowej Sea Ceptor, armatę okrętową Mk 45 Mod 4 kal. 5 cali (127 mm), wielofunkcyjny pokład zadaniowy, radar średniego zasięgu Artisan 997, sonary dziobowe i holowane oraz pionową wyrzutnię rakiet, zdolną do przenoszenia różnych rodzajów broni.

W 2018 rząd Australii ogłosił, że wybrał BAE Systems na preferowanego dostawcę 9 fregat bazujących na konstrukcji Typu 26 dla Royal Australian Navy. Budowa pierwszej fregaty w stoczni w południowej Australii ma ruszyć na początku następnej dekady. Budowa wszystkich jednostek ma być rozłożona na trzy dekady.

Tak wyglądać ma gotowa fregata Typu 26 pod flagą Royal Navy / Rysunek: BAE Systems

W lutym 2019 rząd Kanady wybrał konstrukcję fregaty Typu 26 jako podstawę rozwoju własnych okrętów, które mają być pozyskane w programie Surface Combatant. Budowa pierwszej jednostki ma ruszyć na początku następnej dekady, a okręt ma wejść do służby w jej połowie.

Nowa brytyjska minister pochwaliła się, że program budowy fregat Typu 26 ma znaczenie społeczne dla Szkocji – pozwoli utrzymać w rejonie Glasgow co najmniej kilka tysięcy miejsc pracy w przemyśle stoczniowym. Podała, że z podwykonawcami projektu budowy okrętów w całej W. Brytanii jej resort zawarł 64 odrębne kontrakty, a na dalsze liczyć można w związku z programami eksportowymi dla Australii i Kanady.

Główny wykonawca kontraktu podaje zaś, że współpracuje w programie budowy jednostek Typu 26 z 80 spółkami z Wielkiej Brytanii oraz z zagranicy, co przekłada się na utrzymanie 4000 miejsc pracy w kraju i gwarancje pracy dla stoczniowców w następnej dekadzie. Na mocy umowy z 2017 BAE Systems ma dostarczyć Royal Navy trzy pierwsze fregaty za 3,7 mld funtów szterlingów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.