Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Gripen dla Brazylii

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 20 sierpnia 2019

Zakończył się montaż pierwszego samolotu F-39 Gripen dla wojsk lotniczych Brazylii. Jego oblot jest planowany jeszcze na sierpień. Samolot otrzymał numer FAB 4100.

Pierwszy samolot F-39 Gripen dla wojsk lotniczych Brazylii, którego oblot jest planowany jeszcze na sierpień / Zdjęcie: globoplay

W ramach programu Gripen Brasil NG (Next Generation) jako pierwsze budowane są dwa prototypy do integracji i testowania systemów pokładowych i uzbrojenia. Jeden to właśnie jednomiejscowy F-39 (Gripen E) nr FAB 4100. Drugim ma być dwumiejscowy Gripen F, który ma być oblatany w październiku 2021. Wcześniej, bo już w 2020 rozpocznie się w Szwecji szkolenie brazylijskich pilotów.

Brazylia zamówiła 36 Gripenów. Ma to być 28 samolotów jednomiejscowych (E) i 8 dwumiejscowych (F). Pierwsze z nich będą produkowane w Szwecji, a ostatnie w Brazylii przez Embraera. Ma on dostarczyć pierwszego Gripena zmontowanego w Brazylii w 2024.

W transferze technologii ma uczestniczyć 350 inżynierów z Brazylii. Część z nich (165) została już przeszkolona i powróciła ze Szwecji do swego kraju. Większość pracuje w Gripen Design and Development Center (GDDN) zlokalizowanym w Embraer Defense w Gaviao Peixoto, funkcjonującym od 2016.

Brazylijskie Gripeny mają trafić do 2. Skrzydła Forca Aerea Brasileira w Anapolis (Goias). Dostawy mają rozpocząć się w 2021. Umowa przewiduje zapewnienie serwisowania Gripenów do 2050.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.