Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zderzenie nad Majorką

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 26 sierpnia 2019

25 sierpnia 2019 ok. 13:35 czasu lokalnego nad miejscowością Inca na Majorce na Balearach, na wysokości ok. 300 m śmigłowiec Bell LongRanger zderzył się z samolotem Aeroprakt Foxbat. Na pokładzie tego pierwszego znajdowało się 5 osób, a samolotem leciały 2 osoby. W katastrofie wszyscy zginęli.

Śmigłowiec leciał z Palma de Mallorca na Son Bonet Airfield. Wykonywał lot widokowy. Spadł na ogród i spłonął.

Śmigłowcem leciało 4 Niemców. Była to rodzina z Monachium, w tym dwoje dzieci – 9- i 11-letnie.

Szczątki rozbitego samolotu ultralekkiego Aeroprakt A22L Foxbat, który rozbił się na Majorce / Zdjęcie: NewTelegraphng

Samolot ultralekki wykonywał lokalny lot rekreacyjny z lotniska Binissalem. Spadając uderzył w ogrodzenie obok drogi z Sencelles do Sineu. Także spłonął.

Nie wiadomo, dlaczego doszło do zderzenia. Pogoda w czasie wypadku była dobra. Za najbardziej prawdopodobną uznaje się nieuwagę pilotów.

Rozbity śmigłowiec to Bell 206L-3 LongRanger III zn. rej. D-HOTT, nr ser. 51587. Należał do Rotorflug.

Rozbity samolot to ultralekki górnopłat Aeroprakt A22L Foxbat zn. rej. EC-GU1, nr ser. A22L-17-075. Był własnością Juanjo Vidala – biznesmena z Balearów, który zginął w katastrofie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.