Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Avia Capital Services skarży Boeinga

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 28 sierpnia 2019

Rosyjska spółka leasingowa Avia Capital Services wytoczyła pozew przeciwko Boeingowi w związku z zamówieniem na 35 samolotów 737 Max. W sprawie wniesionej 26 sierpnia do sądu rejonowego hrabstwa County Avia żąda zwrotu wpłaconej przez siebie kaucji w wysokości 35 mln USD (wraz z odsetkami). Spółka domaga się również 75 mln USD rekompensaty za zyski, które według niej zostaną utracone w wyniku poważnych zakłóceń w dostawach 737 Max, a także szkód karnych. Kancelaria Podhurst Orseck z Miami, która reprezentuje Avię ma nadzieję, że sąd hrabstwa Cook może rozpocząć rozprawę w ciągu 8-12 miesięcy.

/ Zdjęcie: Boeing

Podhurst Orseck twierdzi, że Boeing świadomie wprowadził w błąd użytkowników, zaniedbując działania niezbędne do bezpiecznego wprowadzenia 737 Max do eksploatacji. Podhurst Orseck twierdzi, że amerykański producent powinien przeprowadzić całkowicie nowy proces certyfikacji typu i szkolenia pilotów 737 Max, biorąc pod uwagę znaczące zmiany w aerodynamice, masie i wyposażeniu w porównaniu do wcześniejszych wersji 737.

Domagamy się odszkodowania za oszustwo i wprowadzanie w błąd, ponieważ Boeing celowo wprowadził w błąd [użytkowników], że dostarczy odpowiednio certyfikowany i zdatny do lotu samolot. Boeing wiedział, jaka jest sytuacja w momencie podpisania umowy [z Avią] i świadomie wprowadził spółkę w błąd – powiedział Steven Marks z Podhurst Orseck.

Dwie katastrofy samolotów 737 Max eksploatowanych przez indonezyjskie Lion Air i Ethiopian Airlines spowodowały spadek wartości samolotu i zaufania publicznego do Boeinga. To z kolei spowodowało, że klienci tacy jak Avia ponieśli znaczne straty. Boeing odmówił zwrotu depozytów złożonych przez Avia Capital Services oraz inne linie lotnicze i leasingodawców.

Marks dodał, że oczekuje, iż więcej klientów 737 Max wniesie podobne pozwy w najbliższych tygodniach. Podhurst Orseck, który reprezentuje również niektóre rodziny, które straciły krewnych w katastrofach 737 Max, prowadzi rozmowy z kilkoma spółkami i liniami, które mają zamówione samoloty tego typu.

Poza działaniami prawnymi ze strony klientów, Boeing musi obecnie stawić czoła wielu procesom wytoczonym przez akcjonariuszy i rodziny pasażerów zabitych w katastrofach.

Czy Boeing zrobi to, co należy i będzię dążyć do uzyskania nowego certyfikatu typu, wyda nową instrukcję użytkowania w locie i przeprowadzi nowe szkolenia pilotów, czy też będzie dalej naciskać na FAA, aby uzyskać wszelkiego rodzaju zwolnienia od prawidłowego nadzoru? – podkreślił Marks (3,6 mld USD straty Boeinga, 2019-07-19, Problemy Ryanaira z MAX-ami, 2019-07-16, Flyadeal rezygnują z Max-ów , 2019-07-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.