Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

United przedłużają uziemienie 737 MAX

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Wypadki, 31 sierpnia 2019

Wczoraj amerykańskie linie United poinformowały o przedłużeniu uziemienia samolotów Boeing 737 MAX o ponad miesiąc. Ma ono potrwać co najmniej do 19 grudnia 2019 (do tej pory uziemienie planowano do 3 listopada). United dysponują 14 samolotami tego typu, które nie latają od połowy marca 2019, gdy okazało się, że powodem dwóch katastrof Boeingów 737 MAX, w których zginęło 346 osób, były błędy w oprogramowaniu.

Boeingi 737 MAX9 należące do United Airlines, przechowywane na lotnisku George Bush Intercontinental w Houston / Zdjęcie: aviation-news

Boeing niedawno zapowiedział, że ma nadzieję na uzyskanie zgody nadzoru na proponowaną aktualizację oprogramowania 737 MAX do końca października. Jeśli nawet tak by się stało, będzie potrzeba jeszcze wielu tygodni na jego zainstalowanie w już używanych i nowo wyprodukowanych samolotach. Potrzebny będzie również czas na szkolenie pilotów z wykorzystaniem nowych środków, wymaganych przez przewoźników i nadzory. Problemem jest też brak zaufania zagranicznych linii i nadzorów do amerykańskiej Federal Aviation Administration, która jest współodpowiedzialna za błędy Boeinga. W tej sprawie toczy się wiele postępowań – cywilnych i karnych.

Brak zdatnych do lotu Boeingów 737 MAX powoduje ogromne problemy. Tylko United musiały odwołać tysiące lotów. W listopadzie linie przewidują anulowanie kolejnych 2800 lotów (93 dziennie), a w grudniu (do 19) co najmniej 1700 (96 dziennie).

Inne amerykańskie linie lotnicze także musiały wstrzymać loty Boeingów 737 MAX. Southwest odwołały loty do 5 stycznia 2020, a American (największa grupa branży przewozów lotniczych na świecie, dysponująca 24 Boeingami 737 MAX) – na razie – do 2 listopada 2019.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.