Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Stępka pod pierwszą barkę MSV(L)

Marynarka wojenna, Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 23 września 2019

W stoczni Vigor niedaleko Portland w stanie Oregon 16 września odbyła się ceremonia położenia stępki pod Maneuver Support Vessel (Light). Według doniesień mediów, jest to pierwsza barka desantowa budowana na zamówienie przez US Army przez stocznię należącą do grupy Vigor.

Barki MSV(L) będą mogły zostać uzbrojone w dwa zsmu CROWS II / Ilustracja: Vigor Industrial LLC. 

To zarazem początkowy etap budowy nowej generacji barek desantowych dla US Army, mających zastąpić LCM-8. Wartość kontraktu podpisanego pomiędzy US Army a Vigor w październiku 2017 to blisko 1 mld USD.

Zamówiono wtedy 36 barek MSV(L). Zastąpienie LCM-8 pamiętających jeszcze czasy wojny w Wietnamie pozwoli uzyskać US Army lepsze zdolności w prowadzeniu operacji desantowych. Nowe barki będą miały większą prędkość, lepszą manewrowość i, co najważniejsze, większą ładowność w porównaniu LCM-8. Te ostatnie nie były w stanie przewozić najnowszych wariantów czołgów M1 Abrams z racji ich dużej masy sięgającej 72,5 t.

MSV(L) będą zbudowane z aluminium. Ich długość wyniesie 35,6 m. Przewidywana prędkość maksymalna nowych barek to ponad 30 w. bez ładunku i do 21 w. z pełnym ładunkiem. Napędzać je będą trzy silniki MTU 2000 o mocy 2600 KM każdy. Ładowność MSV(L) to ponad 74 t, a ich zasięg wyniesie ponad 360 Mm. Będą mogły zabierać na pokład jeden czołg podstawowy lub dwa kto Stryker albo cztery pojazdy JLTV.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.