Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autonomiczne kołowanie Legacy 500

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 09 października 2019

Współpraca naukowa i technologiczna między Embraer i Universidade Federal do Espírito Santo (Ufes) w dziedzinie autonomicznej robotyki i sztucznej inteligencji umożliwiła przeprowadzenie pierwszych naziemnych prób opcjonalnie pilotowanego samolotu odrzutowego klasy biznes Legacy 500.

Autonomiczne kołowanie Legacy 500 nadzorowali piloci, znajdujący się w kabinie samolotu / Zdjęcie: Embraer

Podczas próby, która odbyła się w ostatnim tygodniu sierpnia w zakładach Embraera w Gavião Peixoto, samolot samodzielnie poruszał się po wcześniej ustalonej trasie,  przez pas startowy, strefę kołowania i płytę lotniska, bez ingerencji człowieka. W kabinie znajdowała się załoga, której zadaniem było podjęcie działań w przypadku jakichkolwiek problemów.

Inżynierowie Embraera i Fes przez ostatnie sześć miesięcy pracowali razem nad matematycznymi i obliczeniowymi modelami automatyzacji, oprogramowaniem, sprzętem, zestawem czujników laserowych, GPS i kamer, a także integracji systemów z samolotem. Przed próba autonomiczny system nawigacji lądowej został przetestowany w symulatorze.

Nasza strategia rozwoju technologii w systemach autonomicznych ma na celu znalezienie się Brazylii wśród krajów, które wdrażają sztuczną inteligencję w różnych zastosowaniach – powiedział Daniel Moczydlower, wiceprezes wykonawczy Embraera ds. prac inżynierskich i technologii.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.