Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

0,5 mln h nalotu V-22

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł lotniczy, 10 października 2019

Flota ponad 375 przemiennopłatów Bell Boeing V-22 Osprey, eksploatowanych przez US Air Force, US Marine Corps i US Navy, wylatała już 500 000 godzin.

Konsorcjum Bell Boeing ma obecnie kontrakt na wyprodukowanie co najmniej 58 Ospreyów do 2025 / Zdjęcie: USMC

Opracowany na bazie eksperymentalnego Bella XV-15, pierwszy prototyp Ospreya, noszący kamuflaż US Marine Corps, został oficjalnie zaprezentowany 23 maja 1988 w centrum prób w locie firmy Bell w Arlington w Teksasie, a w powietrze wzbił się 19 marca 1989.

Jako pierwsi, w 2007 nowe statki powietrzne w wersji MV-22B otrzymali marines. Następnie pionowzloty oznaczone jako CV-22 trafiły do jednostek Air Force Special Operations Command. Trzeci wariant, CMV-22, ma dołączyć do floty US Navy w 2020. Ospreye służą też do transportu amerykańskich VIP-ów – na stanie eskadry HMX-1 znajduje się 12 MV-22B (Elephant walk MV-22 i CH-53, 2019-06-12, Osprey nie dla prezydenta, 2013-04-29).

V-22 jest napędzany przez dwa silniki turbowałowe Rolls-Royce T-406 / AE 1107C (o mocy 4590 kW każdy), poruszających dwa trójłopatowe śmigłowirniki. Przemiennopłat rozwija prędkość przelotową 446 km/h. Jego zasięg to 1627 km, a promień bojowy – 722 km.

Osprey ma maksymalną prędkość przelotową 275 węzłów, zasięg 879 nm i promień bojowy 390 nm. Średnia cena jednostkowa wynosi 84 mln USD. Jedynym nabywcą eksportowym V-22 są Rikujō Jieitai (wojska lądowe Japońskich Sił Samoobrony, Ćwiczenia japońskich Ospreyów , 2019-07-18).

Konsorcjum Bell Boeing ma obecnie kontrakt na wyprodukowanie co najmniej 58 Ospreyów do 2025, w tym 39 CMV-22B dla US Navy, które będą używane do transportu zaopatrzenia na lotniskowce (Ospreye na pokładzie Busha, 2018-08-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.