Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

0,5 mln h nalotu V-22

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł lotniczy, 10 października 2019

Flota ponad 375 przemiennopłatów Bell Boeing V-22 Osprey, eksploatowanych przez US Air Force, US Marine Corps i US Navy, wylatała już 500 000 godzin.

Konsorcjum Bell Boeing ma obecnie kontrakt na wyprodukowanie co najmniej 58 Ospreyów do 2025 / Zdjęcie: USMC

Opracowany na bazie eksperymentalnego Bella XV-15, pierwszy prototyp Ospreya, noszący kamuflaż US Marine Corps, został oficjalnie zaprezentowany 23 maja 1988 w centrum prób w locie firmy Bell w Arlington w Teksasie, a w powietrze wzbił się 19 marca 1989.

Jako pierwsi, w 2007 nowe statki powietrzne w wersji MV-22B otrzymali marines. Następnie pionowzloty oznaczone jako CV-22 trafiły do jednostek Air Force Special Operations Command. Trzeci wariant, CMV-22, ma dołączyć do floty US Navy w 2020. Ospreye służą też do transportu amerykańskich VIP-ów – na stanie eskadry HMX-1 znajduje się 12 MV-22B (Elephant walk MV-22 i CH-53, 2019-06-12, Osprey nie dla prezydenta, 2013-04-29).

V-22 jest napędzany przez dwa silniki turbowałowe Rolls-Royce T-406 / AE 1107C (o mocy 4590 kW każdy), poruszających dwa trójłopatowe śmigłowirniki. Przemiennopłat rozwija prędkość przelotową 446 km/h. Jego zasięg to 1627 km, a promień bojowy – 722 km.

Osprey ma maksymalną prędkość przelotową 275 węzłów, zasięg 879 nm i promień bojowy 390 nm. Średnia cena jednostkowa wynosi 84 mln USD. Jedynym nabywcą eksportowym V-22 są Rikujō Jieitai (wojska lądowe Japońskich Sił Samoobrony, Ćwiczenia japońskich Ospreyów , 2019-07-18).

Konsorcjum Bell Boeing ma obecnie kontrakt na wyprodukowanie co najmniej 58 Ospreyów do 2025, w tym 39 CMV-22B dla US Navy, które będą używane do transportu zaopatrzenia na lotniskowce (Ospreye na pokładzie Busha, 2018-08-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.