Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa An-72 w Kongu

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 12 października 2019

10 października 2019 samolot transportowy An-72 wykonywał lot w ramach wsparcia logistycznego misji prezydenckiej. Na jego pokładzie znajdowało się 4 członków załogi – Rosjan, i 4 pasażerów – członków zespołu wsparcia prezydenta Félixa Tshisekedi. Był wśród nich szef logistyki, kierowca i dwóch ochroniarzy. An-72 przewoził też opancerzony samochód (Jeep) prezydenta Demokratycznej Republiki Konga (Katastrofa An-12 w Kongo, 2017-10-01). Sam prezydent wracał z Gomy, po 4-dniowym pobycie, innym samolotem.

An-72 wystartował z Gomy o 15:32 czasu lokalnego (13:32 UTC). Leciał do Kinszasy (N'djili International Airport, FIH), gdzie miał przybyć o 17:43. Do celu jednak nie dotarł. Ostatni kontakt z samolotem miał miejsce 59 minut po starcie. Załoga nie informowała o żadnych problemach.

Wkrótce rozpoczęto akcję poszukiwawczo-ratowniczą. Wrak samolotu znaleziono wczoraj rano w lesie niedaleko Puni w prowincji Maniema, ok. 300 km na zachód od Gomy. Okazało się, że wszyscy lecący An-72 zginęli.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Według władz lotniczych, pogoda w czasie lotu była dobra. Inne źródła mówią, że to właśnie zła pogoda mogła przyczynić się do rozbicia samolotu.

Samolot transportowy An-72, który rozbił się 10 października 2019 w Demokratycznej Republice Konga / Zdjęcie: Aeroprints

Rozbity samolot to Antonow An-72 zn. rej. A-72903, nr ser. 36572020385, wyprodukowany w 1987. Należał do wojsk lotniczych DRK. Wcześniej latał w barwach armeńskich South Airlines, jako EK-72903.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra