Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby Lilium Jeta

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 22 października 2019

Spółka Lilium Jet ogłosiła zakończenie pierwszego etapu prób w locie swojego elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania. Podczas badań, które rozpoczęły się w maju, prototyp, pięciomiejscowego samolotu latał z prędkością do 100 km/h i wykonywał różnorodne złożone manewry, przechodząc z lotu pionowego do poziomego.

Prototyp Lilium Jet podczas lotu próbnego / Zdjęcie: Lilium Jet

W pierwszej fazie prac rozwojowych prototyp Lilium Jet przeszedł ponad 100 prób naziemnych i w locie, które awarię silnika i klap na ziemi i w powietrzu. Samolot osiągnął przechylenie 25o i wykazał dobrą sterowność. Najprawdopodobniej w następnych próbach w locie wezmą udział co najmniej dwa dodatkowe prototypy samolotu, które mają latać coraz szybciej, wyżej i dalej. Lilium Jet jest napędzany 36 otunelowanymi silnikami turbowentylatorowymi zamontowanymi na skrzydłach i usterzeniu poziomym. Sterowanie lotem odbywa się z pomocą wektorowania ich ciągu.

Niemiecki start-up planuje, że Lilium Jet będzie gotowy do rozpoczęcia komercyjnych operacji jako powietrzna taksówka w 2025. Zasięg obliczeniowy samolotu to 344 km, po jednorazowym naładowaniu akumulatorów, przy maksymalnej prędkości 300 km/h. W przeciwieństwie do wielu innych projektów statków powietrznych z napędem elektrycznym Lilium Jet ma służyć do transportu między miastami, a nie w ich obrębie.

Spółka zakończyła także prace przy budowie zakładu produkcyjnego o powierzchni ponad 32 tys. m2 w Monachium i rozpoczęła budowę drugiego, większego obiektu w tym samym miejscu (Elektryczny pionowzlot dla każdego, 2016-05-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra