Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Super Pumy w Korei Płd.

Wypadki, Służby państwowe, 01 listopada 2019

Wczoraj, 31 października 2019 śmigłowiec ratowniczy straży pożarnej Super Puma transportował rannego poławiacza krabów i jego kolegę, po starcie z jednej z wysp Dokdo na Morzu Japońskim. Na pokładzie znajdowało się także dwóch pilotów i trzech funkcjonariuszy straży. Wkrótce po starcie, około 23:30 czasu lokalnego kontrola lotów utraciła kontakt ze śmigłowcem. Wkrótce rozpoczęto jego poszukiwania.

W akcji poszukiwawczo-ratowniczej biorą udział jednostki pływające, samoloty, śmigłowce i nurkowie. Dziś ok. 14:00 znaleźli oni fragmenty konstrukcji śmigłowca w odległości 600 m na południe od brzegu wyspy. Woda w tym miejscu ma głębokość kilkudziesięciu metrów.

Lecących śmigłowcem uznano za zaginionych, jednak prawdopodobieństwo, że ktoś przeżył wypadek jest minimalne.

Jeden z dwóch śmigłowców H225 należących od 3 lat do Gyeongbuk Fire Service. Wczoraj rozbił się jeden z nich

Zaginiony śmigłowiec to poszukiwawczo-ratowniczy Airbus (Eurocopter) H225 (EC225LP) Super Puma (Mk2+) należący do Gyeongbuk Fire Service. Południowokoreańska straż pożarna pozyskała 2 maszyny tego typu w 2016. Dwie inne kilka miesięcy temu trafiły do Rotortrade.

Prezydent Korei Południowej Moon Jae-in niezwłocznie zarządził kontrole bezpieczeństwa śmigłowców H225. W 2016 w katastrofie H225 w Norwegii zginęło 13 pracowników naftowych z Morza Północnego. Tymczasowo uziemiono wówczas większość światowej floty śmigłowców tego typu, a Airbus wprowadził zmiany konstrukcyjne w skrzyniach przekładniowych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.