Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Już 50 uziemionych Boeingów 737 NG

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Wypadki, 02 listopada 2019

Boeing poinformował, że do końca października linie lotnicze uziemiły ponad 50 samolotów (5% z ponad tysiąca) modelu 737NG po wykryciu w nich pęknięć w węzłach mocowania skrzydeł. To kolejny poważny problem amerykańskiemu koncernu, po uziemieniu pół roku temu wszystkich samolotów modelu 737 MAX po katastrofach w Indonezji i Etiopii, w których zginęło 346 osób. Użytkownicy szybko tracą zaufanie zarówno do Boeinga, jak i amerykańskiego nadzoru lotniczego (FAA), który wiele swych dotychczasowych funkcji scedował na producentów.

Do tej pory niebezpieczne pęknięcia okuć mocowania skrzydeł wykryto w 3 samolotach Boeing 737 NG eksploatowanych przez australijskie linie Qantas / Zdjęcie: traveller24

Kolejnym przewoźnikiem, który uziemił 737 NG jest australijski Qantas. Jego technicy wykryli niebezpieczne pęknięcia w jednym z samolotów tego typu. Natychmiast zdecydowano o badaniach wszystkich pozostałych (33) 737 NG, których używają Qantas. Do tej pory pęknięcia znaleziono w kolejnych dwóch.

Wcześniej uziemienie Boeingów 737 NG ogłosiła m.in. Korea Południowa. Decyzja dotyczyła 9 samolotów, w tym 5 Korean Air. Badania pozostałych trwają.

FAA początkowo zarządziła sprawdzenie samolotów Boeing 737NG, które wykonały ponad 30 tysięcy operacji. Tymczasem technicy Qantas wykryli niebezpieczne pęknięcia w samolocie, który wykonał ich zaledwie 27 tysięcy. Boeingi 737 NG australijskich linii latają głównie na krótkich trasach wewnętrznych i do Nowej Zelandii. Przedstawiciele związku inżynierów linii wezwali do uziemienia wszystkich samolotów tego typu, ale władze linii uznały, że byłoby to przedwczesne.

Wśród linii, które uziemiły uszkodzone Boeingi 737 NG są m.in. amerykańskie Southwest Airlines, brazylijskie Gol Linhas Aereas Inteligentes i indonezyjskie Sriwijaya Air.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.