Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Sunclass Airlines wchodzą na rynek

Lotnictwo cywilne, 06 listopada 2019

Konsorcjum złożone ze Strawberry Group, Altor Funds i TDR Capital przejęło 30 października wchodzące w skład grupy turystycznej Thomas Cook duńskie linie lotnicze Thomas Cook Airlines Scandinavia i ogłosiło, że przewoźnik ten będzie kontynuował swoją działalność pod nazwą Sunclass Airlines. Od końca października br. Thomas Cook Airlines Scandinavia zmieniły nazwę na Sunclass Airlines i obecnie dysponują flotą złożoną z 11 Airbusów z A321 i A330 (na zdjęciu) / Zdjęcie: Thomas Cook Airlines Scandinavia

Zgodnie z porozumieniem po 40% udziałów w przejętej przez nowych właścicieli Ving Group, w skład której wchodzą Thomas Cook Airlines Scandinavia będzie należało do Strawberry Group i Altor Funds, a pozostałe 20% do TDR, co ma zapewnić płynne funkcjonowanie i dalsze zatrudnienie dla ponad 1000 pracowników tych linii.

Sunclass Airlines rozpoczęły operacje na mocy nowego certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) zaledwie dzień po ogłoszeniu zmiany nazwy, wykonując rejs z Kopenhagi na Wyspy Zielonego Przylądka. Jak podkreślił dyrektor generalny nowych linii lotniczych Per Knudsen, było to możliwe dzięki nadzwyczajnemu zaangażowaniu ze strony duńskiego Urzędu Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa, który wykazał się dużą elastycznością, aby szybko zatwierdzić nowy AOC.

Wspaniale jest móc otrzymać nowy AOC wraz z rozpoczęciem działalności już następnego dnia po zamknięciu starego. To historyczna transakcja, której nigdy wcześniej nie dokonano – powiedział Knudsen.
Obecnie flota SunClass Airlines składa się z jednego Airbusa A330-200, trzech A330-300 i siedmiu A321-200, należących wcześniej do Thomas Cook Airlines Scandinavia.

Grupa turystyczna Thomas Cook ogłosiła niewypłacalność 23 września br., co spowodowało, natychmiastowe zawieszenie lotów także przez linie Thomas Cook Airlines Scandinavia, które jednak w ciągu kilku dni wznowiły operacje. Było to możliwe, bowiem przewoźnik ten wchodził w skład grupy turystycznej Thomas Cook nie bezpośrednio, ale w ramach jej północnoeuropejskiego oddziału znanego jako Ving Group (Thomas Cook Northern Europe), do którego poza liniami lotniczymi należały też inne skandynawskie firmy z branży turystycznej i hotelarskiej, w tym Spies, Tjäreborg i Globetrotter, i który był w znacznie lepszej kondycji finansowej, przynosząc w ubiegłym roku dochód.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.