2 czerwca z lotniska fabrycznego Air Force Plant 42 w Palmdale wzbił się w powietrze do pierwszego lotu, eksperymentalny Advanced Composite Cargo Aircraft (ACCA), czyli zmodyfikowany Farchild Dornier 328JET, z kadłubem wykonanym w kompozytów.
Projekt ACCA realizowany jest wspólnie przez centrum badawcze amerykańskich wojsk lotniczych, Air Force Research Laboratory i Lockheed Martin Advanced Development Programs (Skunks Works). Celem przedsięwzięcia jest opracowanie nowych technologii, przydatnych do budowy transportowych górnopłatów nowej generacji, a konkretnie - wykorzystania kompozytów do stworzenia lżejszego, bardziej wytrzymałego płatowca. O ile jednak kompozyty są już wykorzystywane szeroko w lotnictwie, te, zastosowane w ACCA, uzyskano przez utwardzanie w specjalnych, dużych piecach.
Z oryginalnego płatowca Dorniera pozostawiono kabinę pilotów, skrzydła i stateczniki poziome. Od podstaw zbudowano środkową i tylnią część kadłuba oraz statecznik poziomy. Kadłub otrzymał zdecydowanie większy przekrój i wzmocniona podłogę, dla umożliwienia przewozu standardowych palet wojskowych. Dostosowując się do tych zmian przebudowano również podwozie oraz awionikę.
Zastosowanie kompozytów utwardzanych nowym sposobem, pozwoliło na znaczne zredukowanie części. Według producenta klasyczne rozwiązanie, oparte o aluminium, wymagałoby wykorzystania 3 tys. części i 30 tys. elementów złącznych. W ACCA zastosowano jedynie 300 części i 3 tys. złączek. Trzeba przy tym zaznaczyć, że cały kadłub i statecznik pionowy zostały zbudowane jako jeden element.
Pierwszy lot zapoczątkował serię testów. Trakcie próby zbadano podstawowe charakterystyki lotu: prędkość, stabilność i zachowanie w czasie podstawowych manewrów. W kolejnych lotach ok. 600 czujników dostarczy dokładnych informacji o zachowaniu płatowca w różnych warunkach.