Na początku listopada miała miejsce ceremonia rozpoczęcia produkcji kołowych transporterów opancerzonych Piranha V w rumuńskich zakładach Uziny Mecanică București (UMB). Lokalna produkcja transporterów to realizacja offsetu zawartego w ubiegłorocznej umowie.
Wśród najważniejszych przedstawicieli biorących udział w ceremonii znalazł się premier Rumunii Ludowic Orban, minister obrony generał rez. Nicolae Ciuca, minister ekonomii, energii, środowiska biznesowego i turystyki, Virgil Pepescu, a także ambasadorzy w Rumunii – Hans Klemm z USA i Arthur Mattli ze Szwajcarii.
W styczniu 2018 Rumunia zawarła umowę z koncernem GDLS w sprawie dostawy 227 kołowych transporterów opancerzonych Piranha V w sześciu wariantach. Jej wartość wyniosła ponad 1 mld USD. Umowa zakładała kompleksowy offset. Blisko 40 pojazdów zostanie wyprodukowane w zakładach GDELS, zaś pozostałe w Rumunii. Premier Orban deklaruje, że 80% środków przeznaczonych na ten program zostanie zainwestowanych w rodzimą gospodarkę.
Pomimo rozpoczęcia produkcji kto Piranha V wciąż nie jest jasna kwestia odszkodowań, jakie producent jest winien Rumunii. Jest to związane z kilkumiesięcznym opóźnieniem jakie zanotował program (Dalsze Piranie IIIC dla Rumunów, 2017-01-28).