Turecki Savunma Sanayii Baskanligi (SSB, Dyrektoriat ds. przemysłu obronnego) poinformował o pozytywnym zakończeniu testów przeciwpancernych pocisków kierowanych OMTAS (znanych także jako Mizrak-O) zamontowanych na tureckich pojazdach nowej generacji.
Pociski były testowane na kołowym pojeździe opancerzonym PARS 4x4 i gąsienicowym bwp Kaplan 10. Producentem tych pojazdów są tureckie zakłady FNSS. Strzelania z ppk realizowano podczas jazdy. Jak poinformowało SSB, wszystkie pociski trafiły w cel. Testy mają zwieńczyć proces przygotowania do produkcji niszczycieli czołgów na wymienionych nośnikach, które mają wzmocnić zdolności przeciwpancerne Tureckich Sił Zbrojnych.
Obydwa niszczyciele czołgów zostały wyposażone w moduł ARCT (Anti-Tank Remote Controlled Turret) produkcji FNSS. Jest on zdalnie sterowany, a jego masa to ok. 600 kg. Uzbrojenie modułu stanowi podwójna wyrzutnia ppk (OMTAS lub Kornet-E) a także pojedynczy km kal. 7,62 mm. Moduł jest w pełni stabilizowany w dwóch płaszczyznach. Wyposażony jest w kamerę termalną, kamerę dzienną, dalmierz laserowy i system kierowania ogniem.
Ppk OMTAS produkcji Roketsana, zdaniem producenta należy do czwartej generacji ppk. Stanie się on w przyszłości jednym z podstawowych środków przeciwpancernych tureckich wojsk lądowych. Zasięg OMTAS to 4000 m, a jego średnica wynosi 160 mm. Pocisk może być wyposażony w tandemową głowicę kumulacyjną, bądź odłamkowo-burzącą. Strzelanie może odbywać się w trybie odpal-i-zapomnij i odpal-i-koryguj. Niechłodzona głowica samonaprowadzająca pracuje w podczerwieni. Rażenie celu przez pocisk może odbywać się bezpośrednio lub z górnej półsfery.