Po 4-miesięcznym locie dookoła świata do Wielkiej Brytanii powrócił samolot Spitfire Mk IX LF, nazwany Silver Spitfire. 58-letni Steve Brooks i 45-letni Matt Jones przelecieli nim ok. 43,5 tys. km. Lot przez 24 kraje składał się z 74 etapów. Głównym sponsorem lotu był szwajcarski producent zegarków – IWC Schaffhausen.
Silver Spitfire do lotu dookoła świata wystartował 5 sierpnia 2019 z Goodwood. Nad Ottawą wziął udział we wspólnych pokazach z zespołem akrobacyjnym Red Arrows. W USA przeleciał nad Statuą Wolności, a w Egipcie nad piramidami. W rosyjskiej miejscowości Sokol na Magadanie jego piloci zostali zatrzymani za niezapłacenie obsłudze naziemnej. W Goodwood Silver Spitfire wylądował 5 listopada 2019.
Silver Spitfire to samolot, który uczestniczył w II wojnie światowej. Został wyprodukowany jako Supermarine Spitfire Mk IX LF MJ271 w październiku 1943 w Castle Bromwich. Stamtąd dostarczono go do bazy RAF Lyneham, gdzie został doposażony i przetestowany, po czym przekazany 118. eskadrze w Detling. Latał nad Europę, osłaniając wyprawy bombowe i patrolując wybrzeże. W grudniu 1944 został uszkodzony i nie wrócił już do latania w jednostce – 401. eskadrze w Volkel w Holandii. Po wojnie, w sierpniu 1947 został przekazany holenderskim wojskom lotniczym. Po dekadzie wycofano go z uzbrojenia.
Późniejszy Silver Spitfire nie latał przez kilkadziesiąt lat. 25 z nich spędził w muzeum w Delfzijl. Później przekazano go do Technikum Anthony'ego Fokkera, gdzie został odrestaurowany i przeniesiony do muzeum w Schiphol pod Amsterdamem. W 2006 kupiła go Historic Flying Ltd z Duxford w Wielkiej Brytanii. Brooks i Jones odkupili go na aukcji w 2016. Renowacja samolotu przez grupę entuzjastów z Boultbee Flight Academy trwała 2 lata. Dodano w tym czasie nowoczesne wyposażenie nawigacyjne i informatyczne (m.in. tablety). Po remoncie Silver Spitfire nadano rejestrację G-IRTY.