Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Turecki bsl z ukraińskimi silnikami

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 grudnia 2019

Wczoraj na wojskowym lotnisku Çorlu w północno wschodniej Turcji został oblatany turecki bsl Baykar Akinci TIHA z ukraińskimi silnikami Iwczenko-Progress A-450. Pierwszy lot trwał 16 minut i zakończył się autonomicznym lądowaniem. Jako pierwszy o oblocie poinformował, korzystając z Twittera, dyrektor techniczny Baykar Makina – Selcuk Bayraktar.

Turecki bsl Baykar Akinci TIHA o rozpiętości 20 m z ukraińskimi silnikami Iwczenko-Progress A-450 startuje do pierwszego lotu, 6 grudnia 2019, baza Çorlu / Zdjęcie: via Twitter

Ukraińskie silniki zamontowano na prototypie Akinci w sierpniu 2019. 1 września przeprowadzono pierwsze naziemne testy bsl w tej konfiguracji. Później prototyp przebazowano do Çorlu, gdzie realizowano próby kołowania w trybie automatycznym.

Tsl Baykar Akinci TIHA w pierwszym locie. Widok z kamery umieszczonej w tylnej części bezzałogowca z nałożonymi danymi telemetrycznymi / Zdjęcie: via mil.in.ua

Baykar Akinci TIHA to bsl o maksymalnej masie startowej 4,5 tys. kg i udźwigu wyposażenia bojowego i uzbrojenia 1350 kg (w tym 450 kg w komorze wewnętrznej). Jego pułap obliczeniowy wynosi 12,2 km. Długotrwałość lotu ma przekraczać 24 h. Takie parametry przewidywano dla wersji z tureckimi silnikami TEI PD220 o mocy po 220 KM. Z ukraińskimi silnikami A-450 o mocy 450 KM masa startowa ma wynosić 5,5 tys. kg.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.