Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zaginął chilijski KC-130R

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 10 grudnia 2019

Samolot transportowy KC-130R Hercules ze składu Grupo de Aviación Nº 10 Fuerza Aérea de Chile (wojsk lotniczych Chile) wystartował wczoraj, 9 grudnia, o 16:55 czasu miejscowego z bazy lotniczej Chabunco w Punta Arenas, kierując się do stacji polarnej Eduardo Frei Montalva, położonej na Wyspie Króla Jerzego w archipelagu Szetlandów Południowych.

Trasa lotu zaginionego chilijskiego KC-130R / Ilustracja: MO Chile

Na pokładzie samolotu znajdowało się 38 osób, w tym 17 członków załogi i 21 pasażerów, których zadaniem było przeprowadzenie prac obsługowych na terenie stacji. O 18:13 czasu lokalnego kontrola ruchu lotniczego utraciła kontakt radiowy z załogą KC-130R, znajdującego się na wodach Cieśniny Drake'a, ponad 500 km od miejsca lądowania.

Natychmiast rozpoczęto poszukiwania samolotu, jednak dotychczas bez skutku. Według oficjalnych komunikatów załoga Herculesa miała duże doświadczenie w lotach tego typu, a pogoda w rejonie była dobra. Po 7 h po utraceniu kontaktu radiowego dowództwo Fuerza Aérea de Chile poinformowało, że uznaje samolot za zaginiony. Dotychczas nie zarejestrowano żadnych sygnałów awaryjnego nadajnika lokacyjnego.

Piloci chilijskiego lotnictwa są jednymi z nielicznych w świecie, zdolnymi do operowania nad rozległymi przestrzeniami Antarktydy i Oceanu Południowego. Oprócz nich analogiczne umiejętności posiadają m.in. Argentyńczycy – więcej na ten temat w listopadowym numerze ML Skrzydlata Polska.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.