Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Mi-28N na Kubaniu

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 12 grudnia 2019

Wczoraj wieczorem śmigłowiec uderzeniowy Mi-28N wykonywał rutynowy lot szkolno-treningowy po starcie z lotniska Korienowsk w Kraju Krasnodarskim. Na jego pokładzie znajdował się pilot i nawigator – operator systemów uzbrojenia. Lot odbywał się w silnej mgle.

Mi-28N w wieczornym locie / Zdjęcie: via SpacePredator

Ok. 23:00 czasu lokalnego śmigłowiec rozbił się. Wrak znaleziono na terenie jednostki wojskowej, do której należał, ok. 2 km od miejsca startu. Okazało się, że obaj członkowie załogi zginęli. To pilot – dowódca eskadry Aleksandr Skliankin i Rusłan Kusznirienko – zastępca dowódca pułku ds. szkolenia personelu lotniczego.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Za najbardziej prawdopodobny uznaje się błąd pilota, w wyniku którego o ziemię zahaczyły łopaty wirnika. W badaniu przyczyn powinien pomóc zapis rejestratora parametrów lotu, który znaleziono na miejscu katastrofy.

Rozbity śmigłowiec to uderzeniowy Mi-28N. Należał do 55. wydzielonego sewastopolskiego pułku śmigłowcowego WKS FR z bazą w Korienowsku. W Południowym okręgu wojskowym wstrzymano loty Mi-28N.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.