Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ultra LEAP 2,5 doby w powietrzu

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, 15 grudnia 2019

Center for Rapid Innovation (CRI) amerykańskiego Air Force Research Laboratory (AFRL) prowadzi testy bezzaogowej Ultra Long Endurance Aircraft Platform (Ultra LEAP). Po serii testów w locie, które rozpoczęły się w lutym 2019, w Dugway Proving Ground w stanie Utah, w dniach od 9 grudnia do 11 grudnia zrealizowano lot trwający 2,5 doby. Według AFRL, kolejne testowe loty mają trwać jeszcze dłużej.

Bsl Ultra LEAP w locie testowym, który trwał 2,5 doby / Zdjęcie: AFRL

Ultra LEAP ma być tanią, kosztująca ok. 100 tys. USD, platformą przenoszącą konfigurowalny pakiet urządzeń nadzorczych i rozpoznawczych (ISR). Jest wyposażony w bezpieczną, łatwą w obsłudze nawigację wykorzystującą odporny na zakłócenia GPS oraz w system łączności satelitarnej zapewniający globalny zasięg operacyjny. By obniżyć jego cenę wykorzystano wiele dostępnych na rynku komponentów. Od pomysłu zbudowania prototypu do pierwszego lotu minęło zaledwie 10 miesięcy. Seryjne Ultra LEAP mają wejść do służby w 2020. Co ciekawe, AFRL odmówiło ujawnienia dostawców komponentów Ultra LEAP, w tym płatowca, motywując to wymogami bezpieczeństwa.

Mniejsze mają być także koszty eksploatacji nowego bsl. Wysoki poziom jego autonomiczności ma zmniejszyć wymagania wobec jego obsługi, a tym samym obniżyć koszty szkolenia. Mniejsze będą też zespoły wsparcia w terenie.

Wiele podsystemów i rozwiązań technicznych składających się na Ultra LEAP pochodzi z wcześniejszego programu LEAP AFRL. Zbudowany w jego ramach bsl mógł latać do 40 godzin. Bezzałogowce LEAP wylatały do tej pory ponad 18 000 godzin w warunkach bojowych. Zanotowały przy tym najniższy wskaźnik wypadków przy najmniejszej wielkości zespołów wsparcia spośród wszystkich operacyjnych bsl w swojej klasie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.