Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Baza obsługowa w Szawle na Litwie

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 18 grudnia 2019

Litewska Aviatic MRO ogłosiła, że zbuduje na lotnisku w Szawle (lit. Šiauliai), leżącym na wschód od Kłajpedy, ośrodek obsługowy z hangarem mieszczącym do 8 samolotów pasażerskich. Przedsiębiorstwo zamierza zainwestować 20 mln Euro. Przedsięwzięcie  ma zostać ukończone w 2021. Jeśli zamysł się powiedzie, ośrodek będzie jednym z największych w Europie.

Szawle było jednym z największych lotnisk w Związku Sowieckim. W nowym obiekcie o powierzchni 23 tys. m2 ma znaleźć pracę tysiąc wykwalifikowanych specjalistów lotniczych. Nie tylko z Litwy, ale i z innych krajów Europy Środkowo-wschodniej. Ich zaletą są nie tylko kompetencje, ale i względnie niskie wymagania płacowe.

Ośrodek Aviatic MRO ma koncentrować się na obsłudze samolotów z rodziny Airbus A320 oraz Boeingów 737 i 737NG. Będzie oferować wszelkie przeglądy, w tym D-check. Ośrodek będzie konkurować m.in. z litewskim FL Technics, estońskim Magnetic MRO i Avia Prime w Czechach.

Wizja hangaru budowanego przez Aviatic MRO na lotnisku w Szawle na Litwie / Ilustracja: Aviatic MRO

Według Aviatic MRO, cały sprzęt niezbędny do napraw samolotów na małą skalę został już zakupiony. Oznacza to, że ośrodek w Szawle może zacząć przyjmować zamówienia na drobne naprawy w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Przedsiębiorstwo zawarło już pierwszy kontrakt – z kompanią World Star Aviation, która dysponuje prawie 100 samolotami.

Lotnisko Szawle dysponuje dwoma równoległymi pasami startowymi o długości 3500 i 3200 m. Dzięki temu nie ma ograniczeń dotyczących wielkości i typów samolotów. Aviatic MRO przypomina, że lotnisko Szawle jest jedynym portem lotniczym we wschodniej części Unii Europejskiej, który nie ma ograniczeń akustycznych ani w dzień, ani w nocy. Można tam jednocześnie obsługiwać 30 samolotów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.