Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Gibka-S po testach

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 21 grudnia 2019

WPK (Wojenno-promyszliennaja kompania) poinformowała o zakończeniu państwowych testów rakietowego kompleksu przeciwlotniczego Gibka-S na podwoziu pojazdu kołowego WPK-233116 Tigr-M. Testy, prowadzone na poligonie Kapustin Jar w obwodzie astrachańskim, zakończyły się powodzeniem. WPK jest producentem Tigrów.

Rakietowy kompleks przeciwlotniczy Gibka-S na podwoziu pojazdu kołowego WPK-233116 Tigr-M / Zdjęcie: sdelanounas

Testy obejmowały m.in. strzelania w czasie ruchu pojazdu. Wykazały one, że odpalanie pocisków jest możliwe do prędkości 30 km/h.

Kompleksy Gibka-S opracowało NPK KBM. Są przeznaczone dla Wojsk lądowych FR. W skład kompleksu Gibka-S wchodzi do 6 pojazdów z wyrzutniami pocisków przeciwlotniczych oraz pojazd rozpoznania i dowodzenia – MRUK. MRUK może wskazywać cele także żołnierzom z wyrzutniami przenośnymi. Pojazdy z wyrzutniami mogą być uzbrojone także w kierowane pociski przeciwpancerne Ataka.

Informacje o opracowaniu kompleksu przeciwlotniczego Gibka-S na podwoziu Tigr-M i planowanych testach pojawiły się w marcu 2019. W kompleksie wykorzystano morski system 3M-47 Gibka. Może on wystrzeliwać pociski przeciwlotnicze 9М342 Igła-S i 9М336 Wierba.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.