Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Mooney’a w Nowej Kaledonii

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 04 stycznia 2020

Dziś w nocy, o 1:09 czasu lokalnego na Wyspie Lojalności w Nowej Kaledonii (francuskie terytorium zamorskie na Pacyfiku) rozbił się samolot Mooney M20J. Jego wrak znaleziono niedaleko miejsca startu – lotniska Wanaham koło stolicy prowincji – Lifou, na terenach plemienia Hnathalo, 20 metrów od chaty zamieszkałej przez małżeństwo z dzieckiem. Okazało się, że wszyscy lecący samolotem – 4 osoby – zginęli.

Wrak samolotu Mooney M20J, który dziś w nocy rozbił się na Wyspie Lojalności w Nowej Kaledonii. Samolot rozbił się doszczętnie, ale nie spłonął / Zdjęcie: lnc

Ofiary katastrofy to pilot i 3 kontrolerów ruchu lotniczego. Wśród nich był szef służby żeglugi powietrznej w Lifou.

W związku z katastrofą wstrzymano loty z Lifou. Odwołano m.in. rejsy Air Calédonie między Lifou i Noumea, które miały odbyć się dziś rano.

Na razie nie udało się ustalić, dlaczego samolot wystartował dziś w nocy. Jego lot nie został zgłoszony. Nie było też planu lotu.

Śledztwo w sprawie wypadku prowadzi na razie żandarmeria. Za najbardziej prawdopodobną, bezpośrednią przyczynę wydarzenia jej specjaliści uznają awarię silnika. Specjaliści z BEA mają przybyć z Francji dopiero w poniedziałek, 6 stycznia.

Samolot Mooney M20J, który dziś w nocy rozbił się na Wyspie Lojalności w Nowej Kaledonii, w czasie lotu nad wyspą w 2018 / Zdjęcie: L’Aeroclub Caledonien Henri Martinet

Rozbity samolot to jednosilnikowy dolnopłat Mooney M20J/205MSE zn. rej. F-OIAT, nr ser. 24-3370, oblatany w 1995. Był własnością prywatną. Należał do jednego z kontrolerów, którzy zginęli w katastrofie.

 


Drukuj Góra